Nu välkomnar vi DANISH LIGHTING till Pretopia!

Nu välkomnar vi DANISH LIGHTING till Pretopia!

DANISH LIGHTING har sedan 1975 varit synonymt med handgjorda, danska designlampor. Filosofin har från dag ett varit att ge människor möjlighet att inreda sina hem och kontor med autentiskt hantverk, ett vackert formspråk och eleganta lampor i nordisk stil. Varje lampa är handgjord av högkvalitativa material. Utöver den vackra designen så ligger stort fokus på att varje lampa också måste ge ett ljus som harmoniserar med det mänskliga ögats behov.

Här syns pendellampan CHRISTIANSEN, en perfekt kombination av dansk arkitektur och bra ljusteknik, vilket ger ett extremt klart och mjukt ljus. CHRISTIANSEN-serien passar särskilt bra ovanför köksbordet, i vardagsrummet eller hängande i ett hörn.

Arbetar du på redaktion eller är frilansare kan du skapa ett kostnadsfritt konto hos Pretopia och få tillgång till högupplösta bilder från DANISH LIGHTING och våra övriga leverantörer inom hem & trädgård, mat & dryck samt mode & skönhet. Klicka här för att komma till bildbanken.