Pressmeddelande -

Hälsan & Arbetslivet väljer att fortsätta med Proformias hälsofrämjande verktyg och skriver avtal för tredje året i rad.

I arbetet med att förebygga ohälsa, har Hälsan & Arbetslivet återigen valt att teckna avtal med Proformia Hälsa avseende deras produkter och tjänster för motivation, inspiration och utbildning. Beställningen inkluderar webbaserade hälsoverktyg, månatliga hälsonyheter och utbildningar för hälsoinspiratörer.

”I år lanserar vi en ny utbildning för våra hälsocoacher som bygger på Proformias koncept. Vi ser att vi därmed kan fortsätta det framgångsrika arbetet som inleddes inom projektet Livsstil i Väst. Detta ger våra kunder en bättre möjlighet att jobba hälsofrämjande”, säger Marie-Louise Fasth på Hälsan & Arbetslivet. ”I år lanserar vi en ny utbildning för våra hälsocoacher som bygger på Proformias koncept. Vi ser att vi därmed kan fortsätta det framgångsrika arbetet som inleddes inom projektet Livsstil i Väst. Detta ger våra kunder en bättre möjlighet att jobba hälsofrämjande”, säger Marie-Louise Fasth på Hälsan & Arbetslivet.

Hälsan & Arbetslivet är Västra Götalandsregionens interna företagshälsovård med uppdrag att fungera som konsultorganisation inom området företagshälsovård, arbetslivsutveckling och arbetsmiljörevision. Genom satsningen är man bättre rustad för att kunna hjälpa sina kunder att förebygga ohälsan på sjukhus, vårdcentraler och tandvårdskliniker.

• hälsostöd
  • hälsosatsning
  • livsstil
  • hälsoverktyg