Meri-Lapin Lukituspalvelu Oy ansluter till Prosero Security Group

Låssmeden Meri-Lapin Lukituspalvelu startades som en familjeägd låssmed år 2010 och har genom framgångsrika satsningar och förvärv, utvecklats till att bli en ledande säkerhetsaktör i Lapland. Idag erbjuds helhetslösningar inom lås, larm passersystem, dörrautomatik, brandskydd och övervakning med ett tjänsteutbud som sträcker sig från projektering och riskanalyser till installation och underhåll. Lapland är en attraktiv tillväxtregion med stora satsningar inom både infrastruktur och industri. Som en av de oberoende aktörerna har Meri-Lapin Lukituspalvelu en unik position och nära samarbeten med många av regionens byggbolag, kommunala verksamheter, fastighetsägare och företag.

En stark orderingång och många fleråriga underhållsavtal ger goda utsikter för 2023. De 17 anställda utgår ifrån företagets tre kontor i Kemi(HQ), Torneå och Rovaniemi.

• - Under det senaste decenniet har Meri-Lapin Lukituspalvelu Oy vuxit till en stark lås- och säkerhetsoperatör i hela norra Finland. Att bli en del av Prosero möjliggör fortsatt utveckling och tillväxt tillsammans med de ledande aktörerna i branschen. Vi är mycket övertygade om Proseros koncept, där enskilda företag förblir sina egna enheter, samtidigt som vi alla bidrar med vår expertis till gruppen. På så sätt säkerställer vi att vi även fortsättningsvis ligger i framkant i säkerhetsbranschen och kan ta hand om våra kunders säkerhetsbehov på ett heltäckande sätt, kommenterar Mika Moilanen, VD Meri-Lapin Lukituspalvelu."
  • Norra Finland är en viktig och spännande tillväxtregion och här kommer Meri-Lapin Lukituspalvelu som är en mycket stark aktör vara en stor tillgång för Prosero-gruppen, säger Jyri Aho, Country manager Finland. Med närheten till den svenska och norska gränsen finns också många möjligheter till spännade gränsöverskridande samarbeten som kommer att stärka alla parter. Vi är mycket glada och stolta att Meri-Lapin Lukituspalvelu har valt att bli en del av Prosero.

Prosero består av lokalt ledande säkerhetsverksamheter som förenar det mindre företagets närhet och snabbhet med den stora säkerhetsgruppens trygghet och digitala kunnande. Prosero tillhandahåller kompetens och levererar den ledande säkerhetstekniken anpassad för varje kund och applikation. Tjänsteerbjudandet inkluderar rådgivning, integration, drift, underhåll, service och övervakning av larm, passersystem, kamerasystem, lås och brandsäkerhet. Den samlade omsättningen uppgår till ca 3 miljarder sek.

Jyri Aho

Countrymanager Finland Finland +358 400 813 759