Prosero förvärvar El & Fastighetsdrift Stockholm AB

Genom förvärvet av El & fastighetsdrift Stockholm AB förstärker Prosero sitt erbjudande inom brand i Sverige. Bolaget som startades 2006, är en certifierad leverantör av brandlarm samt elektriska installationer och kringtjänster.

El & fastighetsdrift Stockholm erbjuder produkter och tjänster inom brandsäkerhet och elinstallationer, där de genom sina effektiva lösningar skapar säkra och trygga miljöer för alla som vistas där. Deras erbjudandet inkluderar projektering, installation och eftermarknadstjänster. Genom nära samarbete med kunderna har bolaget byggt en framgångsrik affär, blivit ett välkänt varumärke och en viktig aktör i Stockholms-regionen. Privata företag, kommuner, fastighetsägare och förvaltare återfinns bland kunderna och bolaget har många långvariga samarbeten med större partners. Bland kunderna hittas även Prosero-bolag där samarbetet nu kan intensifieras och fördjupas inom flera områden.

Med stor efterfrågan på dess tjänster har bolaget visat lönsam tillväxt under många år, där även 2021 visar på ett bra resultat. Omsättningen under 2021 väntas landa på 42 miljoner SEK. Bolaget har 24 anställda som utgår ifrån kontoret i Älvsjö, Stockholm.

”El & fastighetsdrift Stockholm har haft en god utveckling, med ett ben i elbranschen och ett i brandskyddsbranschen där det sistnämnda har vuxit kraftigt under senare år, säger Tomas Riis, VD på El & fastighetsdrift Stockholm AB. Genom att bli en del av Prosero Security Group vill jag fortsätta bolagets utvecklingsresa. Jag ser att vi kommer att kunna dela med oss av vår stora erfarenhet inom brand och det närliggande området el. Jag ser också stora fördelar i att ingå i en koncern där vi får fortsätta att driva företaget likt tidigare och behålla det varumärke som kunderna känner till samt leverera den kvalité och service som de har uppskattat under alla år. ”

”Med El & fastighetsdrift Stockholm i Prosero-gruppen stärks vi ytterligare inom brandsegmentet. De har varit framgångsrika under många år och har byggt upp en imponerande kompetens och ett sammansvetsat team. Vi välkomnar dem varmt och ser fram emot fortsatta och nya samarbeten med våra övriga bolag, säger Fredrik Gren, VD, Prosero Security Group. ”