Prosero förvärvar Låsesmeden Finnsnes AS i Norge

Prosero Security Group tar ytterligare mark i norra Norge genom förvärvet av Låsesmeden Finnsnes AS. Bolaget som grundades 2003 är en viktig aktör i området och har en väletablerad position. Med ett upptagningsområde över hela Midt-Troms och Norges näst största ö Senja, levererar bolaget passagesystem, dörrautomatik, rullgaller och servicetjänster inom lås och beslag.

I området Midt-Troms och på ön Senja i norra Norge finns flera stora industrier, många företag och en stor publik sektor. Här har Låsesmeden Finnsnes genom nära relationer med flera starka samarbetspartners i bygg- och fastighetsbranschen, byggt upp en trogen kundbas vilket ligger till grund för en kontinuerlig tillströmning av nya projektuppdrag. En viktig del i Låsesmeden Finnsnes kunderbjudande är att tillhandahålla serviceavtal i anslutning till varje projekt, vilket säkerställer både bästa kundupplevelse och långsiktig ekonomisk stabilitet. Bolaget hade en omsättning på 10,7 miljoner NOK under 2020 och har 5 anställda som utgår ifrån kontoret i Senja, där det även finns en butik.

”Låsesmeden Finnsnes är glada över att bli en del av Prosero. Genom att bli en del av ett större organisation ser vi ännu bättre möjligheter till fortsatt tillväxt. Precis som tidigare kommer vi att jobba nära våra kunder och värdera våra kundrelationer högt. Vi kommer även fortsättningsvis att finnas med på ägarsidan genom en återinvestering i Prosero. Bolaget kommer att drivas vidare på samma sätt, i samma goda anda och med samma företagsnamn, men med större utvecklingsmöjligheter inom flera områden. Genom Prosero kommer vi få tillgång till en professionell miljö och ett större produktutbud och därigenom kunna erbjuda ännu bättre helhetslösningar till våra kunder”, säger Fred-Arne Jakobsen, VD Låsesmeden Finnsnes.

”Vi är stolta över att önska Låsesmeden Finnsnes välkommen till Prosero! De har en stark marknadsposition i en region där vi redan är starka och de kommer komplettera oss väl med sina arbetsmetoder och höga kvalitet. De har en viktig geografisk placering för många nyetableringar i regionen”, kommenterar Andreas Setting, Landschef för Prosero Norge.”