Helena Donar ny försäljnings- och marknadschef på Svenskt Butikskött

Helena Donar tillträder under februari tjänsten som försäljnings- och marknadschef på Svenskt Butikskött.

Helena har lång erfarenhet av livsmedelsbranschen och kommer närmast från en befattning som marknadsdirektör på Arla Foods.
”Det ska bli spännande att jobba med köttkategorin som jag tycker är i behov av förnyelse. Svenskt Butikskött är med det egna varumärket Smak Av Gotland och positionen som störst i Norden på ekologiskt kött ett företag som både driver förändring och som står nära mina värderingar. ”

Svenskt Butikskött omsätter 500 mkr och har 200 anställda och var nominerade till Dagligvarugalans pris för Bästa Leverantör 2012.

För mer information:

Helena Donar, 070 689 50 34