Svenskt Butikskött inleder samarbete med Håkan Fällman kring "Morgondagens slakteri".

Svenskt Butikskött, ägare till Gotlands Slagteri tar hjälp av en av Sveriges mest kunniga personer när det gäller kött, Håkan Fällman.

- Vi är glada att fått tillgång till Sveriges bästa köttkunskap i form av Håkan Fällman. Håkan, känd för sin kvalitetsmedvetenhet, ska med sin kunskap och erfarenhet få oss att hitta tillbaka till det gamla hantverket i modern tappning, säger VD Thomas Östlund, Gotlands Slagteri.

- Jag ser stora möjligheter för Gotlands Slagteri att bli ledande inom sin nisch av högsta kvalité på sina produkter. Gotland har en bra tillgång till djur  som vi skall differentiera på ett tydligt sätt  mot slutkund, säger Håkan Fällman som arbetat med de bästa restauratörerna i Sverige.

- Det här går helt i vår linje där vi i koncernen hela tiden strävar efter en kvalitetsmedveten helhetssyn på vår värdekedja, hela vägen från avel till vad som landar på din tallrik, säger VD Thomas Östlund.

För ytterligare frågor VD Thomas Östlund 0702-840055. Håkan Fällman 0708-174220