Purus Garden - Ett stabilt och tåligt utekök i rostfritt stål.

Uteköket - Lika självklart som grillen

UTEPLATSEN -  EN FÖRLÄNGNING AV VARDAGSRUMMET
Klockan är omställd till sommartid och våren är här. Kanske har du redan hunnit ta fram utemöblerna och grillen eller funderar du på att göra det inom kort. De flesta av oss kan nog erkänna att vi längtar efter sommaren. Vi spenderar en stor del av vår tid utomhus i vår trädgård eller på vår uteplats de varma månaderna på året och vi ser uteplatsen som en förlängning av vardagsrummet, en plats där vi kan koppla av, läsa en bok eller sola men även en plats där vi kan äta och umgås med vänner.

ETT UTEKÖK GÖR KÄNSLAN KOMPLETT
Vi vet alla hur trist det är att gå in en varm sommarkväll för att förbereda maten när alla andra samlas runt grillen för att umgås. Det behöver inte vara så. Flytta ut köket tillsammans med vardagsrummet och låt det bli en naturlig del av utemiljön och plötsligt infinner sig känslan av att vara där det händer, att umgås och att ha ett extra rum i trädgården. Ett utekök gör känslan komplett. För oss är ett utekök en lika naturlig del i trädgården som en grill. Placera det bredvid din örtträdgård, dina bärbuskar, ditt trädgårdsland eller på altanen.

PURUS GARDEN - STABILT OCH TÅLIGT UTEKÖK
Purus Garden är ett stabilt och tåligt utekök i rostfritt stål med stilren design. De stilrena förvaringshyllorna under bänken är perfekta som avlastningsytor till grytor eller kastruller och diskhon med tappkranen som kopplas till din trädgårdsslang gör det hela ännu enklare att stå i trädgården och laga sin mat. Det rostfria materialet är både hållbart och funktionellt och passar bra för användning utomhus. För att bevara bänken extra fin har vi dessutom ett väderskydd som du kan täcka den med när den inte används.