Technogym officiell leverantör till OS 2018

Det är med stolthet som vi presenterar Technogym som officiell leverantör av träningsutrustning till de Olympiska Spelen 2018 i Pyeongchang, Sydkorea. För sjunde gången blir Technogym utvald som officiell leverantör till OS; Sydney 2000, Aten 2004, Turin 2006, Peking 2008, London 2012, Rio de Janeiro 2016 och nu Vinter-OS i Pyeongchang 2018 som går av stapeln 9-25 februari.

Technogym kommer att utrusta 13 anläggningar för att ge atleterna de bästa förutsättningarna att träna innan och under de olympiska spelen. Samtliga anläggningar kommer vara utrustade med ett brett utbud av produkter för att täcka alla idrottsgrenars behov. Totalt kommer cirka 1000 produkter att finnas tillgängliga för de 3000 idrottarna, som kommer från 85 olika länder och tävlar i 15 olika sporter med sammanlagt 102 olika grenar.

Atleterna kommer att ha möjlighet att träna på ett urval av de bästa och mest innovativa produkterna som täcker alla träningsområden som kondition, styrka och funktionell träning. All Technogym-utrustning kommer att integreras fullt ut med Mywellness® Cloud, Technogyms digitala plattform, så att utövarna kan tracka sin träning och hålla koll på sina personliga träningsprogram digitalt.

De toppmoderna lösningarna som Technogym kommer att ta till Sydkorea inkluderar nyheten SKILLRUN™, det första löpbandet som är speciellt utformad för performance och som kombinerar kondition- och powerträning i en och samma lösning.

SKILLRUN™ är en del av SKILLINE som är en samling produkter skapade för SKILLATHLETIC TRAINING – en metod utvecklad av Technogym och olympiska mästare med syfte att förbättra atletisk prestanda. Serien innehåller SKILLMILL™, den enda motorlösa produkten som kombinerar power-, snabbhet-, uthållighet-och rörlighetsträning och SKILLROW™, den den enda roddmaskinen som tillåter användaren att träna både kondition och och styrka.

De olympiska träningsanläggningarna kommer också erbjuda konditionsutrustning från serien Excite med UNITY™-display och Kinesis® för fokus på funktionell träning.

”WE ARE VERY PROUD TO HAVE BEEN CHOSEN FOR THE 7TH TIME AS THE OFFICIAL SUPPLIER OF THE OLYMPIC GAMES. THIS IMPORTANT ACHIEVEMENT REPRESENTS STRONG REFERENCE ON OUR PRODUCTS INNOVATION AND QUALITY STANDARDS” - Words of Nerio Alessandri – Fonder and CEO of Technogym