Nyhet -

Anna Kinberg Batra besöker Quinyx för att diskutera entreprenörskap och tillväxt

Idag besökte riksdagens gruppledare Anna Kinberg Batra det unga och snabbväxande IT-företaget Quinyx. I ett möte med Erik Fjellborg, vd för Quinyx, diskuteras bland annat hur man kan arbeta för att hjälpa svenska snabbväxande företag att öka sin konkurrenskraft genom att skapa ett företagsklimat i världsklass.

"Stockholm har en fantastisk möjlighet att bli ett betydande tech-center globalt. För oss på Quinyx är Stockholm en utomordentligt bra plats för att bedriva vår verksamhet" säger Erik Fjellborg.

Quinyx levererar en molntjänst som hjälper kunder att schemalägga, tidrapportera och kommunicera bättre. Lösningen är speciellt anpassad för personalintensiva branscher. Quinyx grundades ursprungligen som ett UF-företag 2005 av Erik Fjellborg när han gick på gymnasiet i Örebro. Quinyx har idag fler än 100 000 användare i sju länder med kunder som McDonald’s, PEAB, SATS, SF Bio och FedEx. 2013 blev företaget utnämnt till Gasellföretag i Dagens Industri och placerade sig på en andra plats bland IT-företag i Stockholm med en tillväxt på 589 procent mellan åren 2009 och 2012. Förra veckan gick även Quinyx ut med att Alfvén & Didrikson investerar 95 miljoner kronor i företaget.

• workforce management
  • wfm