Quinyx grundare uttagen till Prins Daniels Fellowship

Quinyx grundare och VD, Erik Fjellborg, har som en av sju framstående entreprenörer blivit uttagen till Prins Daniels Fellowship och det mentorprogram som ingår i projektet. I juryn som utsett entreprenörerna deltog förutom Prins Daniel även Marcus Wallenberg och Carl Bennet. Programmet är tvåårigt och riktar sig till företagsledare och entreprenörer som är under 40 år och som har tydliga tillväxtambitioner. Inom ramen för programmet får varje adept en erfaren mentor som kan bidra med nätverk, hjälp att strukturera och utveckla företaget samt agera bollplank.

Bert Nordberg, tidigare VD och styrelseordförande för ett av världens största teknikbolag, Sony Ericsson, har blivit utsedd som Erik Fjellborgs mentor de kommande två åren.

“Jag är mycket glad över att jag har fått möjlighet att delta i mentorskapsprogrammet via Prins Daniel Fellowship. Bert har en imponerande bakgrund och jag ser fram emot att höra mer om hans resa. Mina förhoppningar är att jag via mentorprogrammet kommer att utvecklas som ledare, få möjlighet att bolla tankar och idéer och dra nytta av Berts erfarenheter av internationell tillväxt och etablering”, säger Erik Fjellborg, grundare och VD, Quinyx.

____

Quinyx AB utvecklar det webbaserade systemet Quinyx Workforce Management. Systemet kombinerar kraftfulla planerings- och prognosverktyg med tidredovisning, kommunikation och interaktion för både anställda och arbetsgivare. Quinyx Workforce Management är speciellt framtaget för personalintensiva verksamheter som kräver snabba ändringar i schemat och avancerad tidredovisning. McDonald’s, ICA, SF Bio, GANT och Subway är exempel på några kunder. Mer information finns på www.quinyx.com.