RAIRE Invest öppnar plattformen för nya affärskanaler

RAIRE Invest med Sveriges snabbast växande investeringsnätverk Raise Reach™ har som ett effekt av önskemål från medlemmarna och klienter implementerat en ny avdelning på plattformen.

Det handlar om ränteprodukter i synnerhet riktat mot bolag inom fastighetsutveckling och byggnation. Finansieringsmodellen för fastighetsutvecklare att välja annan finansiering än traditionell bankfinansiering har ökat lavinartat de senaste åren och i kombination med historiskt låga inlåningsräntor för privatpersoner skapar det ett bra affärsklimat.

Raise Reach™ gör precis på samma sätt som i emissionsprodukter att låta företagen marknadsföra sina produkter och erbjuder ett digitalt systemstöd för intresseanmälan, därefter sker allt mellan investeraren och företaget.

För två veckor sedan lanserades ett första projekt på plattformen som fick ett stort intresse, ytterligare 2-3 projekt kommer att lanseras under juni.