Sprinkle AB presenterar starka resultat för Q1 2019

Sprinkle-teamets hårda arbete börjar löna sig. Detta framgår av bolagets kvartalsrapport för Q1 2019.

Balansräkningen har stärkts främst på grund av förvärv av flera fintechverksamheter där bland annat, Stokenize, Blockhomes och Bakuhatsu ingår. Dessutom ökade de finansiella intäkterna väsentligt. Ökningen har sin förklaring i både strategiska beslut och stark organisk tillväxt. Ledningen räknar med att verksamheten kommer att öka ytterligare i samband med att Raise Reach och Bakuhatsu-plattformarna utvecklas. Plattformarna har en stark kundtillströmning och eftersom medlemsbaserna ökar kommer nu en period av exponentiell tillväxt.

"Resultatet för första kvartalet 2019 var ännu bättre än ledningen kunnat förvänta sig. När vi lanserar fler produkter och lockar fler kunder förväntas resultaten för resten av 2019 fortsätta att öka ", Ian Cassiman - VD Sprinkle AB

• bakuhatsu