Utvecklingen av Sprinkle går vidare och ”Fluent Digital Presence” lanseras

Sprinkle kommer att lansera en ny varumärkesmodell för företagsutveckling.

Sprinkle Group, ett svenskbaserat Fintechföretag, har idag tillkännagivit en ny funktionalitet till sin webbnärvaro kallad "Fluent Digital Presence". Det innebär att Sprinkle går från en statisk till en helt dynamisk modell.

Sprinkle´s AI-moduler låter nu alltfler funktioner anpassas och uppdateras till de senaste trenderna och teknikerna. Inom systemet kommer alla plattformarna hos Sprinkle att integrera blockchainteknik för jämnare automatiserade nyhetsflöden och digitala profiler. Till hösten 2019 kommer alla bolagets erbjudanden även att kunna köpas med de vanligast förekommande kryptovalutorna utöver FIAT-valuta.

Vidare gör Sprinkle interna justeringar av hur personal kommer att interagera med teknik och konsumenter. Från och med september 2019 kommer Sprinkles anställda att delta i workshops med IT-proffs, där de kommer att lära sig hur man lägger till sitt egna digitala avtryck på Sprinkleplattformarna.

- I framtiden kommer vår användning av digitala system öka med 10 gånger inom fem år, men vi kommer att märka det fem gånger mindre. Sprinkle kommer att vara en pionjär som utforskar de kommande trenderna inom teknik och implementering, säger Sprinkles grundare Thony Norelli.