Sandra Björklund, kundcenterchef och Nicklas Häggström, regionchef, i Ramirents nya lokaler i Frihamnen.

Ramirent öppnar kundcenter mitt i Stockholms största stadsutvecklingsområde

Nu öppnar Ramirent sitt 14:e kundcenter i Stockholmsregionen - mitt i Frihamnen, där Stockholms stad just nu planerar för ett av Europas största stadsutvecklingsområden.

I området Norra Djurgårdsstaden, planeras för minst 12 000 nya bostäder och 35 000 arbetsplatser. Nu etablerar Ramirent sig mitt i området i den delen som är Frihamnen.

– Vi etablerar oss mitt i ett stort byggnationsområde, som kommer att hålla på i minst 10 år framöver. Bara i Frihamnen planeras det för 1700 bostäder och omkring 4 000 arbetsplatser, säger Nicklas Häggström, distriktschef för Ramirent region Stockholm.

Att ligga bredvid ett stort bygglogistikcenter ger många vinster – inte minst miljömässiga, när antalet transporter blir färre och kortare. Dessutom kommer ett flertal av byggtransporterna inom området att ske med eldrivna fordon.

Ramirent Frihamnen kommer att erbjuda hela utbudet av byggmaskiner, säkerhetsutrustning och lättmetallställningar. Övrigt sortiment, som liftar och anläggningsmaskiner, beställs vid behov. Utöver att förse aktörer som bygger i Frihamnen och Norra Djurgårdsstaden med hyrmaskiner, kommer man även att serva stora delar av centrala Stockholm och Lidingö.

- Vi startar upp med två innesäljare och en kundcenterchef, men är beredda att skala upp, när byggnationen runt omkring oss tar fart, säger kundcenterchef Sandra Björklund.

Ramirent smygöppnar kundcentret den 22 februari, men helt iordningsställd är lokalen först den 1 mars. Utöver Ramirents nya lokal i Frihamnen, finns man på ytterligare 13 platser i regionen.

– Vi ser fortsatt positivt på byggmarknaden i Stockholm och har en hög efterfrågan på våra tjänster, produkter och digitala lösningar runt om i regionen, säger Nicklas Häggström.

För ytterligare information:
Maria Ågerup, Kommunikationschef, Ramirent AB
Mobil +46 739 25 37 11
maria.agerup@ramirent.se

Besök oss på www.ramirent.se eller följ oss på Facebook och Linkedin