Nya PBX växer fram i Albano – miljö och hållbar stadsutveckling i fokus

Nya PBX växer fram i Albano – miljö och hållbar stadsutveckling i fokus

Till hösten öppnar REITAN CONVENIENCE SWEDEN AB dörrarna till sin nya hållbara satsning PBX. Butiken ligger i det framväxande Albanoområdet i Stockholm.

Det nya campusområdet, som ägs, förvaltas och utvecklas av Akademiska Hus, har både planerats och byggts med hållbarhet i fokus. REITAN CONVENIENCE i Sverige är en av de noga utvalda hyresgästerna som flyttar in på området. Med sig tar man det helt nya butikskonceptet PBX – ett living lab för framtidens convenience-butik med fokus på hållbarhet.

– Vår ambition med PBX är att skapa världens mest hållbara convenience-butik och då är valet av plats för butiken direkt avgörande. Det känns både väldigt roligt och viktigt att det är just i det framväxande Albanoområdet som vi öppnar. Det är en plats som vuxit fram med såväl hållbarhet som långsiktighet i åtanke, både för miljön och för samhällets bästa, som dessutom samlar tusentals studenter och framstående forskare, säger Patrik Kimling, etablerare på REITAN CONVENIENCE SWEDEN AB.

PBX-butiken har designats och byggts från grunden med hållbarhet i åtanke precis som Albanoområdet i stort. Allt från valet av byggmaterialet till produkternas förpackningar inne i butiken har tagits fram speciellt för det nya butikskonceptet. Ambitionsnivån att bana väg för framtidens convenience linjerar väl med Akademiska Hus ambition att utveckla ett hållbart campus.

– Vi är glada över att snart få välkomna REITAN CONVENIENCE i Sverige och den nya PBX-butiken till Albano. Konceptet passar mycket väl in i vårt arbete och vår vision för det nya Albanoområdet som byggs med fokus på hållbar stadsutveckling, säger Magnus Huss, marknadsområdesdirektör på Akademiska Hus.

Regioner

REITAN CONVENIENCE SWEDEN AB servar dagligen 350 000 kunder genom våra ca 400 butiker.

Vår framgång bygger på stolta och framgångsrika franchisetagare till Pressbyrån och 7-Eleven butiker.

REITAN CONVENIENCE SWEDEN AB ägs av det norska familjebolaget REITANGRUPPEN AS som är verksamt inom affärsområdena dagligvaruhandel, servicehandel och distribution i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Litauen, Estland samt Lettland.

Vår strävan är att ge våra kunder en bättre vardag.

Relaterat innehåll