DACIA DELTAR MED EN VÄRLDSPREMIÄR PÅ IAA MOBILITY 2021 I MÜNCHEN

Dacia deltar med en världspremiär på IAA Mobility mässan i München 2021 – en helt ny mångsidig familjebil för 7. Hela varumärkets förnyade produktprogram visas upp på mässan med märkets nya identitet.

Med lanseringen av Nya Dacia Sandero och Logan (beroende på marknad) i början av 2021 och Dacia Spring 100 % Electric som följs av Nya Duster i juni, fortsätter Dacia att förnya sitt sortiment enligt den planen som presenterades tidigare i år.

I München presenterar man märkets nästa världspremiär, den helt nya familjenbilen med 7 platser.

Fredagen den 3 september avtäcks bilen digitalt (länk skickas ut senare) och från och med måndagen den 6 september visas bilen i bilmässan i München.

Bilsalongen i München blir platsen där Dacia visar upp sina nya starka modeller för att markera att det var 18 månader sedan man sist deltog på en internationell bilutställning.

På mässan kommer Dacia synas i en utställning vid entrén som startar den 6 september. Alla Dacias senaste modeller kommer presenteras i Münchens centrum 7-12 september. Man anordnar en shuttle-service mellan kongresscentret och city i Dacia Spring, marknadens mest prisvärda EV.

Denis Le Vot, VD för Dacia, och teamets ledningsgrupp finns till hands den 6 september.

Renault Nordic AB

Renault Nordic AB är ett helägt dotterbolag till Groupe Renault, som startade 2007 i Norden. Groupe Renault har lång historia och traditioner bakåt i tiden, från 1898. Sedan den 1/1-2008 distribuerar Renault Nordic AB personbilar, lätta transportbilar, reservdelar och service efter köpet med egen operativ verksamhet. Återförsäljarnätverket är starkt med över 160 Renault återförsäljare som sammanlagt har över 350 försäljningsställen och serviceverkstäder spridda över hela Norden. Tillsammans erbjuder de service och reservdelar för omkring 400 000 Renaultägare.

Renault Nordic AB (Sverige)
Esbogatan 12