Dacia Duster ingår i bilflottan vid UTMB World Series-tävlingarna

Dacia stärker partnerskapet med UTMB® WORLD SERIES

Efter en framgångsrik första säsong 2022 utökar och stärker Dacia partnerskapet med UTMB under de kommande 3 åren. Dacia blir huvudsponsor till UTMB® World Series och titelpartner till Dacia UTMB® Mont-Blanc. Dacia förblir också den exklusiva fordonspartnern för eventen i Europa i UTMB® World Series.

DACIA BLIR HUVUDSPONSOR TILL UTMB® WORLD SERIES OCH TITELPARTNER TILL DACIA UTMB® MONT-BLANC

Genom att bli huvudsponsor och titelpartner för DACIA UTMB® Mont-Blanc utökar Dacia och UTMB® World Series sitt samarbete. Dacia kommer synas mer och vara ännu mer närvarande under tävlingarna.

Äventyret fortsätter och visar än en gång att Dacia och UTMB® World Series delar gemensamma värderingar: lojalitet, äventyrsanda och lagarbete, pålitlighet.

Trail running är en värld som är äventyrlig, självöverskridande med respekt för människor och miljö. Hela den miljön är i perfekt harmoni med Dacias varumärke: "Eco-Smart, Robust & Outdoor, Essential but Cool"

UTMB® World Series och Dacia delar också en ambitiös plan när det gäller mobilitet för alla: UTMB® Group strävar efter att göra trail running tillgängligt för så många som möjligt. Man kommer delge sina planer att utöka sitt CSR-arbete till World Series, som bygger på de senaste 20 årens åtgärder man vidtagit under UTMB®® Mont-Blanc. Dacia å sin sida har åtagit sig att erbjuda fordon med det bästa pris/prestandaförhållandet på marknaden.

Dacia blir titelpartner till Dacia UTMB® Mont-Blanc, det mest legendariska och prestigefyllda trail-löpningsevenemanget i världen. Huvudloppet har en sträckning över 171 km och 9963 höjdmeter runt Mont-Blanc och korsar Italien, Schweiz och Frankrike, ett unikt lopp som har etablerat sig som en ikonisk händelse, erkänd över hela världen.

Dacia - exklusiv bilpartner i UTMB® WORLD SERIES

Som exklusiv bilpartner tillhandahåller Dacia en fordonsflotta för samtliga event i Europa. Flottan består framför allt av ett antal Duster som prisats för sin framkomlighet i terrängen, men även Dacia Jogger utrustade med Sleep Pack från InNatures tillbehörssortiment finns i flottan. Tillbehöret förvandlar Jogger till ett "sovrum" på några minuter, perfekt anpassat till behoven hos teamen på plats. Dacia Spring, 100% el, finns även för kortare resor.

Under finalen i Chamonix kommer mer än 35 Dacia-bilar användas för att möta UTMB-organisationens olika behov. Bilparken kommer kompletteras med en samåkningsplattform som lanseras i samband med Dacia UTMB® Mont-Blanc 2023. Plattformen, som kommer marknadsföras under eventet, har tagits fram för att öka medvetenheten och uppmuntra löpare, följeslagare och volontärer att samåka.