Framgångsrika Rent a Chef introduceras i Linköping

Eter stora framgångar i Stockholm öppnar nu Rent a Chef i Linköping.

Nu öppnar det framgångsrika företaget Rent a chef i Linköping, där Cornelia Olsson Wikdahl kommer ansvara för verksamheten. Rent a chef är redan etablerade i Stockholm, Göteborg och Malmö och fler städer står i startgroparna.  Cornelia är 25 år och kommer ursprungligen från Stockholm men bor nu i Linköping. Hon har bred praktisk och teoretisk kunskap med erfarenhet från både restauranger, som Swedish Taste (Göteborg), Stångs magasin (Linköping) och Utö Värdshus (Stockholm), och högskola, med en treårig gastronomutbildning från Umeå universitet.                                             Matintresse är självklart stort, men är speciellt intresserad av närproducerad mat och vår svenska matkultur. Vin är även det ett stort intresse samt att kombinera mat och vin för att höga måltidsupplevelsen.

Gunnar Frykfors företagets VD och grundare fick iden för rent a chef efter att ha jobbat i Nederländerna såg att efterfrågan på uthyrning av kockar var stor både från företag och privatpersoner. Med egen erfarenhet som kock på olika restauranger runt om i Europa och en magister i internationell affärsutveckling i ryggen flyttade han och sambon Pannicha tillbaka till Sverige och startade 2004 Rent a chef i Stockholm.

Företaget erbjuder gourmet homecooking, vilket innebär att kocken tar med sig alla råvaror och kommer ett par timmar innan själva middagen ska äga rum och förbereder allt på plats.  Vi har även aktiv matlagning där gästerna själva deltar, mat- och vinkurser samt anordnar små och stora ceringar. Priset är ungefär som att gå ut och äta på restaurang. Man får inte bara en middag hemma, utan även en matlagningsprogram live! Gunnar Frykfors, VD på Rent a Chef, säger att detta är ett perfekt alternativ till restaurangen där man inte ens behöver gå utanför dörren, men ändå få en gourmetmiddag hemma.'

• kock
  • restaurang