Pressmeddelande -

Rent a Chef anordnar matlagningskurser live på Mitt Kök mässan med kändiskockar som gäster

Den 24-27 oktober samt 7-10 november går Mitt Kök mässan av stapeln med en rad spännande happenings i montrar och på scener. En av dom mest uppskattade upplevelserna förra året var Rent a Chef matlagningsmonter "Matlab" där det skedde en massa matlagningskurser live, med spännande inslag och råvaror.

Vi blev utnämnda till en av de bästa upplevelserna på Mitt Kök mässan förra året, säger Gunnar Frykfors, VD på Rent a Chef. Det bästa av allt att det bara kostar 100,- för en hel timmes kurs, tillägger han.

I år kommer vi att lära ut hur man gör en god klassisk risotto och hur man trollar med skaldjur och Salmalax. Kända kockar som Paolo Roberto, Tommy Myllymäki, Jessica Frej, Maria Blom, Jennie Walldén och Lisa Lemke kommer till Matlab och lagar något av deras spännande recept.

– Man kan verkligen ge sig själv, eller ge bort i present, en heldag på Mitt kök.  Först en välkomstdrink hos Munskänkarna i Champagnebaren, sedan över till Stjärnkockarna på Mitt kök scenen och så avslutningen hos Rent a Chef där man tillsammans med en av kockarna lagar en måltid – en måltid som man själv sedan förstås äter upp. Garanterat trevligt, roligt och gott, säger Daniel Fritzdorf, som samtidigt puffar för torsdagen, då två personer kan gå på Mitt kök till priset av en.

• paolo roberto
  • myllymäki
  • mässa
  • stjärnkock
  • mitt kök 2013
  • stockholmsmässan
  • utbildning

Rent a Chef hyr ut professionella kockar till privatpersoner och företag till olika sorters matlagningsevents där den goda maten och upplevelsen står i centrum. Rent a Chef är aktivt i hela östra och södra Sverige och är på gång i resten av landet inom kort. Rent a Chef har matlagningsstudios i Stockholm, Göteborg, Malmö och Norrköping där allt från konferenser till aktiva matlagningar anordnas.