Inbjudan Retrieverfrukost: Kan medieanalys förändra världen?

Retrieverfrukost torsdag 4 juni

Adress: Hilton hotell, Guldgränd 8, Slussen
Tid: 08.30-09.30, frukosten står framdukad från 08.00.

Världens största medieanalyskongress – AMEC International Summit – går av stapeln i Stockholm 3-4 juni. Som stolt huvudsponsor bjuder Retriever i samband med detta in till en frukost om hur medieanalys kan göra skillnad. Paloma Escudero, UNICEF:s globala kommunikationsdirektör deltar på Retrieverfrukosten där hon berättar hur de använder utvärdering av sin kommunikation som ett verktyg för att nå verksamhetsmålen – att driva förändring som i slutänden räddar barns liv.

Paneldiskussion
Efteråt följer en paneldiskussion med tre representanter från svenska organisationer och företag som berättar och diskuterar hur de som kommunikatörer med hjälp av medieanalyser bidrar till att utveckla och förbättra sina verksamheter, såväl externt som internt.

Edvard Lind, presschef och globalt ansvarig för media relations på Skanska.
Johanna Snickars, PR-chef på Nordnet.
Linus Almqvist, kommunikationschef på Barncancerfonden.

Moderator är Helén Damberg, Retrievers representant i AMEC som även sitter med i branschorganisationens ledningsteam för Europa.

Livesändning
Eftersom vi vill ge så många som möjligt chansen att se och medverka på frukosten livesänds den. Du kommer kunna ställa frågor till panelen på Twitter @retriever_se och Youtube.
Klicka här för att följa frukosten live.

Om AMEC
AMEC är en internationell branschorganisation för företag inom medieanalys och utvärdering av kommunikation. Organisationen har idag medlemmar i 40 länder som tillsammans vill förbättra och utveckla branschen genom att bland annat har utarbetat gemensamma riktlinjer. Varje år håller AMEC en kongress och i år är Retriever huvudsponsor för AMEC International Summit 2015 i Stockholm 3-4 juni.

• amec
  • retrieverfrukost