Träffa oss på AMEC Summit

Den 3-4 juni äger kongressen ”AMEC International Summit on Measurement” rum i Stockholm. Retriever är stolta huvudsponsorer och här möter du några av oss som kommer vara på plats under kongressen.

Robert Söderling, VD Retriever
De senaste tio åren har Robert Söderling lett Retriever, från att ha varit ett litet innovativt företag till att bli marknadsledande i hela Norden inom mediebevakning och medieanalys. Företaget är nu åtta gånger större än vid starten. Retriever Sverige och Retriever Norge har utvecklats till att bli marknadsledande och Retriever Danmark har etablerats.

Robert är starkt engagerad i att fortsätta utveckla Retriever med siktet inställt på att skapa ökat värde för Retrievers kunder. Robert har ständigt fokus på företagets processer och vill behålla uppstickarföretagets innovativa förhållningssätt både när det gäller produkter och tjänster. En av fördelarna med att vara medlem i AMEC är möjligheten att dela nya idéer och utveckla branschen tillsammans med kollegor inom AMEC.

Helen Widmark, Analyschef Retriever Sverige
Helen Widmark har arbetat inom medieanalysbranschen i över 15 år och är idag analyschef över Retrievers snabbt växande analysavdelning i Sverige. Helen är också med i Retrievers svenska ledningsgrupp.

En av Helens främsta prioriteringar är att träffa kunder, då hon har ett starkt intresse av att utveckla analystjänsterna så att de möter kundernas behov som ständigt förändras. Helen har även lång erfarenhet av att arbeta med internationella kunder inom en rad olika branscher.
Helen är också musiker, violinist, och producerar musik på sin fritid.

Kristina Nilsen, Kund- och Analyschef Retriever Norden
Kristina Nilsen har sedan 2008 byggt upp Retrievers analysavdelning. Hon är kund- och analyschef i Retriever Norge och är med i Retrievers koncernledning med ansvar för medieanalys och kundrelationer.

För Kristina är kompetens det viktigaste ledordet för att bygga ett starkt Retriever. Medarbetarna värdesätter att utveckla sin egen kompetens, det gör även att medieanalyserna blir vassare och ger kunderna ökade insikter i sin mediebild.
Retrievers analysavdelning uppmuntrar sina anställda att vara uppdaterade med ny forskning och att lära sig mer om mediemekanismer. Detta bidrar till att analytikerna får en större förståelse för vilken typ av insikt kunderna efterfrågar.

My Nilsson, Content Manager
My Nilsson har arbetat inom medieanalysbranschen i drygt 5 år och har en bakgrund inom knowledge management på PwC. Idag är hon contentansvarig både för svenska och internationella medier. My är också med i Retrievers svenska ledningsgrupp.
Medielandskapet är under stor förändring och My följer engagerat utvecklingen för att säkerställa att Retrievers innehåll omfatta alla medietyper som efterfrågas av kunderna. Målsättningen är att Retriever ska fortsätta vara en heltäckande mediebevakare inom redaktionella och sociala medier med en stark förankring i det nordiska medielandskapet.

John Friesland, Business Area Manager

John Friesland är Business Area Manager i Retriever med särskilt fokus på internationellt samarbete. Han är medlem av AMEC’s Content & Copyright Committee och representant för Retriever i licensorganet Press Database Licensing Network, PDLN. Som del av Retriever sedan starten år 2000 har han, med sin gedigna erfarenhet inom redaktionell och kommersiell kommunikation, bidragit till Retrievers affärsframgångar.

John är en flitig resenär med ett särskilt intresse för god mat och dryck. Finns det dessutom ett korallrev i närheten passar han säkert på att utforska även det.

Om Retriever
Medieanalysföretaget Retriever är ledande i Norden inom mediebevakning, verktyg för redaktionell research, medieanalys och företagsinformation. Retriever bevakar och analyserar information i sociala medier, tidningar, magasin, radio, tv och webb. Retriever ägs av TT Nyhetsbyrån och norska nyhetsbyrån NTB.

Om AMEC
AMEC är en internationell branschorganisation för företag inom medieanalys och utvärdering av kommunikation. Organisationen har idag medlemmar i 40 länder. Det övergripande syftet är att tillsammans förbättra och utveckla branschen, bland annat har man utarbetat gemensamma riktlinjer som alla medlemmar åtar sig att följa.

• amec