PÅMINNELSE: Ackreditera dig till SM-veckan i Östersund

En stad, en vecka, 15 idrotter. Den 24 januari är det återigen dags för Riksidrottsförbundets och SVT:s gemensamma satsning SM-veckan där stora som små, vanliga och ovanliga idrotter, ska göra upp om sina respektive SM-titlar. Östersund står värd för SM-veckan vinter 2012, och utlovar idrottsupplevelser, världsstjärnor och Vinterfestival.

SM-veckan äger rum den 24-29 januari i Östersund. Tävlingarna hålls bland annat på Skidstadion, Sporthallen och på Jämtkraft arena.  I centrala Östersund pågårn dessutom Vinterfestivalen (www.vinterfestivalen.se).

Vi välkomnar nu alla medier att bevaka SM-veckan i Östersund!

Ackreditering
Ackreditering sker via mejl till: jessica.thylin@ostersund.se
senast den 17 januari.

Vi behöver veta:

• Namn
  • Arbetsgivare
  • Närvaro (vilka dagar)
  • Uppgift (fotograf, skribent, radio, TV etc)

Ackrediteringsbrickor hämtas ut på Östersund Turist & Kongress på Rådhusgatan 44. Öppettider under SM-veckan är mån-fre 09-17 lör 10-14.

Mediecenter
Mediecenter kommer finnas på Skidstadion (sekretariatsbyggnaden på våning 2) samt i Sporthallen (i samband med tävlingarna)
Informationscenter finns på Östersund Turist & Kongress (turistbyrån) samt på Clarion Hotel Grand Östersund.

Bo och resa
Östersund är Vinterstaden, vilket innebär att trycket på boende periodvis är starkt. Glöm inte att boka ditt boende så snart som möjligt antingen via http://visitostersund.se eller genom att kontakta Jessica Thylin som är logisamordnare på plats i Östersund.

Press och media åker gratis på de bussar som kommer att gå till och från tävlingsarenorna.

Deltagande idrotter
De idrotter som ska kora sina svenska mästare är: längdskidor, skidskytte, skidorientering, bob, rodel, skeleton, skridsko, isracing, stadioncross (snöskoter), X-trial, taido, muaythai (thaiboxning), squash, curling och styrkelyft.

Tisdag den 24 januari kl 12:00 är det presskonferens på Clarion Hotel Grand Östersund med profiler från de olika idrotterna.

För ytterligare information om SM-veckan och idrotterna: www.smveckan.se

Välkommen till SM-veckan i Östersund!

Kontakt:

• sm-veckan
  • svenska mästerskap
  • sveriges television

SM-veckan är ett samarbetsprojekt mellan Riksidrottsförbundet och Sveriges Television, som genomförs i samarbete med berörda specialidrottsförbund och arrangerande stad. Syftet med SM-veckan är att under en veckas tid, i en och samma stad, genomföra svenska mästerskap i olika idrotter. SM-veckan ska återkomma varje år, vinter och sommar, och ska genomföras på olika orter i Sverige. SM-veckan är öppen för de 69 specialidrottsförbund (SF) som är medlemmar i RF.