Ola Aurell släpper både bok och album - 'Till Bords Med Herr Aurell'

Ola Aurell - Till Bords Med Herr Aurell

Ola Aurell är först i världen att släppa ett kombinerat musikalbum/kokbok. Bara Ola Aurell kan hitta på något så vansinnigt, men vi på skivbolaget Branschen börjar bli vana nu.

Vi vet inte om det är lämpligt att tillaga recepten och servera de färdiga resultaten exempelvis på en födelsedagsbjudning, men vi kan garantera att gästerna kommer att minnas middagen livet ut.
Både i boken och på albumet får man insyn i vad som rör sig i huvudet på en av Sveriges mest originella artister och humorister.
Här får man möta Herr Aurell själv, lära sig varför man ska vara snäll mot Hammarbyare, få en expose i modernt slaveri och hälsa på i gemenskapen hos kunderna på Lidl.
Vidare ges en instruktion i folksporten Holländsk Patiens, vi får förklaringen till det kloka att lära sina barn sätta eld på bilar och lära oss varför sågar bör hållas slipade. Vi möter även den definitiva Rock'n'rollern och kan även avnjuta en glad kuplett om vår planets slutliga undergång.

För vilken annan artist som helst skulle detta inneburit psykakuten, för Ola Aurell är det vanlig fredag - med undantag för att man släpper sin fjärde skiva och första bok.

Albumet är inspelat i den klassiska Nacksvingstudion och är producerat av Johan Johansson, som tidigare producerat Lars Winnerbäck, Kjell Höglund, Stefan Sundström m fl.

Boken är formgiven och designad av Anna Harvard. Recepten prövas på egen risk.

Ola Aurell är den felande länken mellan Povel Ramel, Tom Lehrer och filmen Gökboet som gör succé vare sig han visar sig på visfestivaler som på stå upp-scener. Han har tidigare chockat 'Allsång på Skansen'-publiken med att tralla om en medeltida bys förintelse på improviserad Danska komponerat klassiker som 'Man kan göra många saker med en katt' - en allsångslåt komplett med recept på katt-gratäng. Det är allsång det!

Ola Aurell fick Ulf Peder Olrogs stipendie 2017 för sin förmåga att skriva sånger som fastnar med högkvalitativa texter präglade av dråplig humor.

Vi på Branschen har gjort tre av Ola Aurells album, så vi är vana nu. Nu är det dags för allmänheten att ta över. Er tur att förundras, chockas, skratta käkarna ur led och fråga er själva hur någon är funtad som kan komma på så bisarra historier.

Vidare förklaringar känns bara mer förvirrande. Skaffa boken och skivan eller lyssna på Spotify fr.o.m. fredag 10 november.

Ola Aurell turnerar just nu runt i Sverige:

10/11 - Stockholm, Leroy Comedy Gold
16/11 - Örebrp, AMK Live
17/11 - Jönköping, AMK Live
23/11 - Stockholm, Bonden Bar
24/11 - Stockholm, Klubb Jambalaya
2/12 - Malmköping - Malmköpings Wärdshus
9/12 - Avesta, Garaget
16/12 - Köping, Smedjan.

Kontakta Branschen för recensionsexemplar.

Presskontakt Branschen:

Johan Johansson
infobranschen@gmail.com 070-795 74 48

Bokning:
jacob.lundtofte@rmpmusik.se 070 - 758 43 73
marcus.israelsson@rmpmusik.se 073-506 25 49
stefan.lilja@rmpmusik.se 0733-120 130

Pressbild hittar ni HÄR

Lyssna på den nya singeln 'Hammarbyare' (klicka på länk)

Kalle Lind hyllar Ola Aurell HÄR

Hemsida:

Skivbolag: Branschen

Katalognummer: BRA-020

Artist:Ola Aurell

Titel: Till Bords Med Herr Aurell
ISBN (bok) 9789163947780
EAN (skiva) 7320470187234

Releasedatum: 2017-11-10

Distribution:

• Litteratur

• branschen
  • johan johansson
  • ola aurell
  • visor
  • humor
  • standup

Branschen är en label driven av artisterna själva i gammal god kooperativ anda. I samarbete med det legendariska bolagen Birdnest och Nacksving släpper vi idel kvalitetsmusik med kvalitetsartister. Inom Branschen figurerar välkända profiler som Ola Aurell, Johan Johansson, Frans Haraldsen, KajHolst, Philip Fritz, Ellinor Brolin, Peter Faxvall och Strandvägen.

Tjänst PR Bas

Presskontakt 0733120130