Byggstart för BRF Ferrum – Nära Borås city, nära naturen

Byggstart för BRF Ferrum – Nära Borås city, nära naturen

Den 16 december togs ett spännande steg då vi byggstartade Brf Ferrum på Trandared.

Bostadsrättsföreningen Ferrum består av 66 lägenheter med både närhet till Borås centrum såväl som till skog och natur.
Projektet går i linje med det urbana stråk som staden ihop med näringslivet arbetade fram i ett strategiarbete 2016. Det är också ett bra exempel på hur man kan ställa om en gammal övergiven tomt (tidigare bensinstation, fd svampen) till ett modernt bostadskvarter.

På plats var bostadsrättsköparna, arkitekt och representanter från kommunen.

Byggstarten symboliserades med att en stor eldsflamma sköts mot himlen och startade projektet.

Till bostadsrättsföreningen Ferrum har RO-Gruppen och Stadsporten slagit sina kompetenser inom bygg och fastighetsutvecklande samman.

Läs mer om projektet här: https://brf-ferrum.se/

Bo Edvinsson

VD/Projektledare/Delägare Stadsporten 0709 - 28 94 94