RO-GRUPPEN FÅR UPPDRAGET ATT RENOVERA 72 LÄGENHETER ÅT TRANEMOBOSTÄDER

RO-GRUPPEN FÅR UPPDRAGET ATT RENOVERA 72 LÄGENHETER ÅT TRANEMOBOSTÄDER

RO-Gruppen ska på uppdrag av Tranemobostäder renovera 72 lägenheter i centrala Tranemo. Ordervärde 70 miljoner.

Tranemobostäder tillhandahåller olika bostäder i hyresrättsform i Tranemo Kommun. Nu satsar de på en uppfräschning av ett antal bostadshus i centrala Tranemo. Projektet omfattar totalrenovering av 72 lägenheter fördelade på 6 bostadshus. Även ombyggnad av entré, ny hiss, fönster- och takbyte samt ny fasadbeklädnad.

Renoveringen är uppdelad i tre huvudprojekt som innefattar 24 lägenheter per del. De olika huvudprojekten ska genomföras över en treårsperiod med start direkt efter sommaren och med färdigställande i augusti 2023.

För mer information, kontakt:
Robert Kjell, entreprenadchef
robert.kjell@ro-gruppen.se

Presskontakt VD / Ägare 0709 - 99 83 10

Med 180 medarbetare och 40 år i branschen är vi idag ett av Sveriges attraktivaste och kunddrivna byggföretag inom entreprenad, byggservice, bostäder, konceptbyggnation och butiksetablering. Med huvudkontor i Borås och kontor i Göteborg och Stockholm tar vi oss an byggprojekt i hela Sverige. Koncernen omsätter över en miljard och är utsedda till en av Sveriges Bästa Arbetsplatser fyra år i rad.

Wieslanders väg 4