RO-Gruppen: information med anledning av Coronaviruset/covid-19

Vi på RO-Gruppen övervakar utvecklingen kring utbrottet av Coronaviruset (covid-19) som berör stora delar av Sverige och världen.

Vi följer de rekommendationer som Folkhälsomyndigheten ger och håller oss ständigt uppdaterade med de senaste rapporterna från dag till dag.
Hos oss på RO-Gruppen har vår ledningsgrupp antagit rollen som riskhanteringsgrupp och har tät dialog med hela verksamheten.

Våra medarbetares, kunders, samarbetspartners och samhällens säkerhet och välbefinnande är vår högsta prioritet.

Vi har tagit fram interna förhållningsregler för att hindra smittspridning av coronaviruset på våra arbetsplatser. Det innefattar en rad säkerhetsåtgärder som ska hjälpa våra medarbetare att ta beslut kring olika situationer som kan uppstå. Det omfattar även uppmaningar och restriktioner kring bland annat resor och interna och externa möten. Om möten eller konferenser har organiserats där interna eller externa deltagare kommer att närvara, ber vi att dessa istället hålls via digitala mötesverktyg.

Vi vädjar till våra kunder och samarbetspartners att gör detsamma för att vi ska hålla våra arbetsmiljöer skyddade och minimera risken för spridning. Som företag finns det mycket vi kan göra för att hjälpa till med för att bekämpa spridningen av viruset.

Utöver det uppmanar vi alla att individuellt tänka efter, ta ansvar och agera på sätt som i stort och smått kan hjälpa till i det arbetet.

Må väl, ta hand om varandra och håll er informerade.