Bildkälla: Forum Arkitekter

RO-Gruppen utför om- och tillbyggnad åt Amada i Alingsås

RO-Gruppen har fått uppdraget att utföra om- och tillbyggnation av Amadas lokaler i Alingsås. Uppdraget utförs åt fastighetsägaren Ante Fastigheter.

Det internationella företaget Amada är en världsledande tillverkare av plåtbearbetningsmaskiner och har sitt Norden-kontor i Alingsås. Nu ska de utöka sina ytor med en ambitiös tillbyggnad på nära 1000 kvadratmeter, som ska inrymma ett stort showroom för visning av maskiner samt nya kundutrymmen. Befintliga kontors- och personalutrymmen kommer samtidigt att fräschas upp och utvändigt genomförs även vissa fönster- och fasadarbeten.

– Vi ser fram emot ett trevligt projekt tillsammans med Ante Fastigheter, Amada och som alltid våra duktiga underentreprenörer och leverantörer säger Alexander Vårhall, projektchef på RO-Gruppen.

Markarbeten påbörjas i februari och projektet väntas stå klart december 2023.

RO-Gruppen Alingsås
Sedan hösten 2022 finns RO-Gruppen med kontor i Alingsås. Utöver omnämnt projekt pågår bland annat byggnation av demensboende i Herrljunga, byggnation av lagerbyggnad med kontor i Alingsås samt ett antal bostadsprojektet i tidiga skeden i såväl Alingsås som i Vårgårda.

RO-Gruppen Södra Älvsborg
Alexander Vårhall, projektchef