Lerums kommun väljer RO-Gruppen för ombyggnad av Berghultskolan. Ordervärde på 62 msek.

Ett mycket intressant projekt i expansiva Lerums kommun. Det är RO-Gruppens boråsavdelning som kommer att ansvara för byggnationen och som tidigare gjort flera liknande projekt.

Vi har byggt upp en unik erfarenhet kring om och tillbyggnad av skolor och därför känns det naturligt för oss att även expandera till andra kommuner för att erbjuda våra tjänster, säger Daniel Paterson affärsområdeschef på RO-Gruppen.

Projektet omfattar rivning av 800 m2 skola samt tillbyggnad av 2200 m2 skola och förskola. I entreprenaden byggs även ett nytt storkök och matsal på 400 kvm samt ny skolgård.

Ombyggnaden påbörjas runt påsk och eleverna kommer att flytta in i de nya lokalerna efter sommarlovet 2017.

Med cirka 150 anställda och ett brett nätverk av duktiga underentreprenörer är vi idag ett av Sveriges snabbast växande byggföretag inom entreprenad, byggservice, bostäder, konceptbyggnation och butiksetablering.