RO-Gruppen välkomnar ny entreprenadchef till Byggservice

RO-Gruppen välkomnar ny entreprenadchef till Byggservice

Med drygt 40 års erfarenhet från branschen ansluter Lennart Andersson till RO-Gruppen. I mars tillträder han rollen som ny entreprenadchef för Byggservice.

I början av mars förstärker man bolaget med en ny entreprenadchef. Med drygt 40 års erfarenhet från byggbranschen kliver Lennart ”Lillen” Andersson in i rollen. Lennart har varit verksam i flera olika befattningar inom bygg- och fastighetsförvaltning, där han arbetat med allt från projektering till utförande av industri, kommersiella och privata fastigheter samt löpande uppdrag som kontrollansvarig.

– Med Lennarts breda erfarenhet, starka lokalkännedom och stora nätverk är vi övertygade om att han kommer bidra med stort värde för kunder och fastighetsägare i Borås, säger Andreas Jaldevik, VD på RO-Gruppen.

RO-Gruppens byggserviceverksamhet utför kvalificerade renoveringar, ombyggnationer och hyresgästanpassningar. Med fokus på Sjuhäradsregionen genomförs över 3 000 projekt om året.

– Jag ser framemot att få kliva in i gemenskapen hos RO-Gruppen. Det är ett engagerat företag och ett sammansvetsat team. Tillsammans kommer vi driva och utveckla bolaget framåt med målet att växa, säger Lennart Andersson.

Andreas Jaldevik, VD
andreas.jaldevik@ro-gruppen.se

Med cirka 180 anställda och ett brett nätverk av duktiga underentreprenörer är vi idag ett av Sveriges mest attraktiva och expansiva byggföretag inom entreprenad, byggservice, bostäder, konceptbyggnation och butiksetablering. Med huvudkontor i Borås och kontor i Göteborg och Stockholm tar vi oss an byggprojekt i hela Sverige. Koncernen omsatte 1,33 miljarder under 2018 och är utsedda till en av Sveriges Bästa Arbetsplatser tre år i rad.