ROGER SUNDBOM NY AFFÄRSOMRÅDESCHEF PÅ RO-GRUPPEN

ROGER SUNDBOM NY AFFÄRSOMRÅDESCHEF PÅ RO-GRUPPEN

RO-Gruppen har rekryterat Roger Sundbom till rollen som affärsområdeschef i Göteborg, som en del i satsningen på bolagets fortsatta tillväxt. Sundbom kommer senast från rollen som regionchef på Jernhusen Projektutveckling och tillträder sin nya tjänst 15 augusti.

RO-Gruppen förstärker organisationen med Roger Sundbom i rollen som affärsområdeschef i Göteborg. Detta som en del i den expansiva plan som företaget nyligen presenterade där målet är att bli ett av Sveriges tio största byggbolag.

Roger Sundbom har gedigen erfarenhet från ledande befattningar inom bygg- och fastighetsbranschen där han mestadels arbetat med projekt- och fastighetsutveckling, senast i rollen som regionchef på Jernhusen Projektutveckling syd/väst. Där ansvarade han bland annat för stadsutvecklingsprojekt med tyngdpunkt i Göteborg och Malmö. Han har sedan tidigare även erfarenhet från liknande roller på Platzer, HSB Göteborg och NCC Property Development.

Vi har en stark position på marknaden och ser stor potential i att expandera ytterligare i Göteborg. Roger kommer arbeta med affärsutveckling med fokus på att utveckla nya affärer och samarbeten med kunder där vi även ser möjligheter i egenutvecklade projekt och i olika typer av partnerskap. Roger blir också ett starkt komplement till ledningen av bolaget som idag bl.a. består av Marcus Bramer som affärsområdeschef.

– Jag har med spänning följt RO-Gruppens utveckling under ett antal år och imponerats av deras sätt att utveckla sina medarbetare och att se till kundnytta i alla sina projekt. Att nu få vara en del i deras framtida utveckling, expansion och högt ställda målsättning känns fantastiskt roligt och inspirerande, säger Roger Sundbom.

– Vi är väldigt glada att Roger ansluter sig till oss och förstärker vårt team. Med hans erfarenhet av att utveckla och leda projekt- och affärsutveckling blir han en viktig förstärkning av den fortsatta utvecklingen av RO-Gruppen i Göteborg. Han är en uppskattad ledare och kompletterar vår organisation väl och tillsammans ska vi nu ta nästa steg i vår fortsatta tillväxt, säger Marcus Bramer, affärsområdeschef RO-Gruppen.

Roger Sundbom tillträder sin nya tjänst på RO-Gruppen den 15 augusti.

Marcus Bramer, affärsområdeschef Göteborg
marcus.bramer@ro-gruppen.se

Roger Sundbom, affärsområdeschef Göteborg
roger.sundbom@ro-gruppen.se
Tel: 0702 - 83 52 51

Med 185 medarbetare och 40 år i branschen är vi idag ett av Sveriges attraktivaste och kunddrivna byggföretag inom entreprenad, byggservice, bostäder, konceptbyggnation och butiksetablering. Med huvudkontor i Borås och kontor i Göteborg och Stockholm tar vi oss an byggprojekt i hela Sverige. Koncernen omsätter över en miljard och är utsedda till en av Sveriges Bästa Arbetsplatser fyra år i rad.

Med över 200 medarbetare och mer än 40 år i branschen är vi idag ett av Sveriges attraktivaste och kunddrivna byggföretag inom kontor, bostäder, logistik- och samhällsfastigheter samt handel och livsmedel. Med huvudkontor i Borås och kontor i Alingsås, Göteborg, Helsingborg, Stockholm och Örebro tar vi oss an byggprojekt i hela Sverige. Koncernen omsätter 1,7 miljarder och har genom åren tilldelats flertalet priser för sitt sätt att arbeta med medarbetare och som byggbolag.