Big Agnes 3in1 sovsystem

Big Agnes lanserar sovsäck för fler säsonger

Big Agnes lanserar sovsäckar med ett nytt 3in1 system - som ger ett bredare användningsområde, lättare att anpassa till olika temperaturer och kan med fördel användas under flera säsonger.

I 20 år har Big Agnes fokuserat på att designa utrustning som gör det så bekvämt som möjligt att sova ute i naturen. Big Agnes har ett välutvecklat system där du fäster sovsäcken enkelt i liggunderlaget vilket gör att du ligger bekvämt och inte åker av liggunderlaget under natten. De nya 3N1 sovsäckarna är nästa steg i utvecklingen av Big Agnes sovsystem. Perfekt om du tältar under mer än en säsong och på mer än en plats.

Använd sovsäckarna separat för lättare vikt eller tillsammans för att skapa maximal, värme, lyx och komfort. Yttersovsäcken och kuddfodral kan med fördel användas varma sommarnätter. Lätt att packa och tar minimalt med plats. Innersovsäcken är designad i prisbelönta Sidewinder-modellen, anpassad för de som föredrar att sova på sidan men funkar lika bra för de som gärna sover på rygg eller mage.

Kommer i modellerna Roxy Ann, anpassad för kvinnor, med mindre volym i sovsäcken över axlar och fötter, vilket gör att du kan värma upp sovsäcken snabbare och hålla dig varm hela natten. Lost ranger och Lost Ranger UL, ultralätt. Sovsäckarna finns anpassade för olika temperaturer och finns i regular eller long. Ett Pad Cinch System fäster enkelt din sovsäck till liggunderlaget. Alla sovsäckar är producerade i ett PFC-fritt vattenavvisande material och 100% av dunet är RDS-certifierat DownTek, PFC-fria och Bluesign certifierade.

Finns i butik mars/april.

Vill du veta mer? Besök roswi.se eller kontakta oss nedan:

Nina Herlin, Pressansvarig
E-post: nina.herlin@roswi.se

Big Agnes har sedan starten 2001 etablerat sig som en av giganterna på marknaden och levererar högkvalitativa tält, liggunderlag och campingstolar. De tillverkar sovsäckar av miljövänligt dun och sätter stor prestige i att skapa utrustning som imponerar på även de mest kräsna friluftsentusiasterna.