Bild ovan: Big Agnes utvecklar och tillverkar högkvalitativa tält, sovsäckar, luftmadrasser, campingutrustning med mera.

Pressmeddelande -

Nytt samarbete: Roswi satsar på Big Agnes högkvalitativa tält, sovsystem och campingutrustning

Under ISPO-mässan i München blev det officiellt att Roswi kommer sköta distributionen i Sverige, Danmark, Finland och Norge för det amerikanska varumärket Big Agnes. Big Agnes har bland annat genom sina smarta sovsystem, lättviktstält och campingstolar gjort sig kända världen över.

Innovativa outdoor-produkter möter högt ställda krav

Båda parter är mycket spända på det nya samarbetet. De känner sig övertygade om att detta är en "perfect match" som kommer innebära många fördelar både för återförsäljare och slutkonsument. Michael Carlander, Business Unit manager Distribution Brands på Roswi säger:

"Vi har länge varit på jakt efter en leverantör som Big Agnes. Vi hade identifierat en lucka i vårt sortiment på sport och outdoor-sidan som vi behövde finna en lämplig partner för att fylla. Som alltid när vi väljer ny leverantör är vi noga med att den uppfyller våra högt ställda krav på funktionalitet, estetik, hållbarhet och servicegrad för att kunna möta våra kunders behov på bästa sätt. Big Agnes lyckades både uppfylla alla våra krav och dessutom imponera på oss med sitt breda utbud med allt från produkter med robust inriktning till rena lättviktsprodukter", avslutar Michael.

Mark Flanagan, Sales Director på Big Agnes flikar in:
"För Big Agnes var det viktigt att säkra en distributör med nordiskt fokus som verkligen förstår våra högkvalitativa produkter, marknadens behov i stort och givetvis slutanvändaren. Roswi har en riktigt bra potential att växa med oss i norden och vi ser fram emot ett givande samarbete", säger Mark.

Lever som de lär i Steamboat Springs, Colorado

I nästan 20 år har Big Agnes utvecklat och tillverkat sina premiumprodukter i Colorado, USA. Allt startade med det innovativa sovsystemet som hade förmågan att säkerställa att sovsäcken inte halkade av luftmadrassen. Därmed kunde användaren behålla en bekväm sovställning och säkra en god natts sömn. Där gick startskottet för Big Agnes resa mot att bygga upp sitt breda sortiment för friluftsentusiaster och lättviktsfantaster världen över. Big Agnes har exempelvis tagit fram en kollektion bestående av enbart lättviktstält där den lättaste väger omkring 170 gram!

Big Agnes framgångsrecept bygger på anställda med god "life/work balance" som lever en aktiv livsstil där de kontinuerligt är med och testar produkterna på fältet i och utanför vackra Steamboat Springs.

Är du nyfiken på vårt  Big Agnes-sortiment? Kontakta oss gärna via uppgifterna nedan:

För mer information, kontakta:

Michael Carlander, Produktchef Roswi AB
E-post:  michael.carlander@roswi.se