Jeanlain Blonde Medaille a Paris 2010!

Paris International Agricultural Show är en av världens största och är den utställning som har störst inflytande på marknaden inom gastronomi, export och handels produkter från de stolta jordbrukarna i Frankrike. Här finner vi alla kategorier av mat och dryckes producenter ställa ut sina allra finaste varor, och även djurhållning som på de gamla tidernas marknader. Det är den absolut viktigaste för vingårdarna, brasserierna, och alla andra producenterSalongen startade redan1870 med namnet Concours général agricole.1964 byttes namnet ut till och tävlingen är förstås en av huvudattraktionerna under mässan. Varje år kvalificerar sig de bästa producenterna och sedan avgörs vilka som får de eftertraktade Medallie d´honour, som delas ut i guld, silver och brons. Det är som en sorts en olympisk mat och dryckes olympiad som har nästan lika många många tävlings kategorier.

Mässan som omfattar de flesta områden och produkter inom jordbruk är indelad i många special områden som bedöms efter olika kriterier. För varje år kommer allt fler besökare och nya deltagare som producerar spännande nyheter att beskåda och smaka på med innovation, kvalitet och tradition som sig bör i om man ska vara med om medaljstriden. Jenlain Blonde från Brasserie Duyck

Förra året räknades man upp till 700.000 besökare och är den näst största mässa som drar flest deltagare i Frankrike. Detta årliga event pågår mellan slutet av februari till i början av mars i Porte de Versaille strax utanför Paris.

• Alkoholhaltiga drycker

• jenlaine blonde special

Rowi Wines AB erbjuder ett brett utbud av mer än 1000 olika vin-, öl- och spritsorter från hela världen.
Allt noga utvalt i nära samarbete med våra duktiga producenter och erfarna samarbetspartners. Bland annat är varje produkt testad av en expertpanel bestående av sommelierer, vinimportörer, f d anställda hos Systembolaget och restaurangmänniskor. Från vårt kontor i Båstad arbetar vi på den Skandinaviska marknaden och exporterar även till Ryssland och Indien.
Namnet, Rowi Wines, har vi tagit efter den lilla Kiwi-fågeln Rowi (Apertyx rowi) som finns i ett begränsat antal i området Okarito i Nya Zeeland. Den sällsynta fågeln lär enligt sägnerna omtänksamt värna om alla i sin omgivning. En trivsam egenskap som vi hoppas att du som kund alltid ska finna hos oss.
Välkommen till Rowi Wines!Gjertrud Flote VD

Gjertrud Flote