Den renaste tekniken möter den senast - elpoddar nu över större delar av Djurgården

Äntligen kan man ladda ner Bzzt och åka elpodd till större delar av Djurgården. Vi rekommenderar förstås alltid en promenad, en cykeltur eller kollektiva färdmedel. Bilen – den lämnar man hemma! Bilfritt och fossilfritt ska det vara på Djurgården!

Ibland kan man dock behöva en taxi även här på Djurgården. Och då ska den självklart gå på el. Men hur vet man att den taxi man beställer går på el? Det är enkelt: man laddar ner en app och beställer sedan elpodden Bzzt!

De små poddarna drar bara 15% av den energi som krävs för en vanlig taxibil och tar upp en tredjedel av utrymmet, men väl två passagerare.

DEN RENASTE TEKNIKEN MÖTER DEN SENASTE
- Gratis poddtaxi när ROBOTS öppnar på Tekniska

Under första veckan av den nya utställningen ROBOTS bjuder på Tekniska på resan! Från den 17 till den 23 juli är alla resor till Tekniska museet med Bzzt helt gratis. Ett naturligt samarbete – den renaste tekniken möter den senaste. Utställningen pågår fram till 15 mars 2020.

Se på kartan hur Bzzt utökat sin zon och kör längre in på Djurgården.

Vad sägs om nyheter som Rosendals Trädgård och Waldemarsudde? Hurra säger vi.

Så nu är det bara att boka en podd och bege dig hit. Om du inte tar cykeln förstås.