Stockholms grönaste ö i samarbete med Sveriges grönaste åkeri. Oscarsterassen, Skansen, Djurgården Foto: Maria

Nyhet -

Nu rullar info från Djurgården ut till alla hotell - Stockholms grönaste ö i samarbete med Sveriges grönaste åkeri

Senaste nytt från ABBA The Museum, Junibacken, Nordiska museet, Skansen och The Viking Museum - Vikingaliv rullar nu ut på fullpackade cyklar till närmare 100 hotell i Stockholmsområdet. Allt tack vare att aktörerna på Djurgården har inlett ett samarbete med Move by Bike.

- Djurgården är en grön ö mitt i huvudstaden och genom att nu samarbeta med cykelåkeriet Move by Bike blir vår ö ännu lite mer grön, säger Camilla Zedendahl, vd för Kungliga Djurgårdens intressenter, Royal Djurgården. Vi uppmuntrar våra gäster att ta cykeln hit och genom detta nya samarbete gör även lastcykeln sin entré i Nationalstadsparken.

I en tidigare undersökning frågade Kungliga Djurgårdens Intressenter drygt 50 av Stockholms hotell om de fortsatt ville få tryckt information om allt som är aktuellt på Djurgården. Resultatet var överraskande.

- Vi blev förvånade när fick besked att hotellen alltjämt vill ha broschyrer att dela ut till sina gäster. Så när vi insåg att digital information ännu inte tagit över fullt ut började vi söka efter ett klokare sätt att distribuera tryckt material, säger Camilla Zedendahl. Cykelåkeriet Move by Bike blev ett naturligt val för oss som gärna ser fler cyklar på Djurgården.

Genom Kungliga Djurgården Intressenter samarbetar aktörerna runt hållbarhet med en vision om ett fossilfritt och bilfritt Djurgården. Initiativet att cykla ut material är en del i detta. Fyra gånger per år kommer nu material att rulla ut på lastcykel.

- Vi är glada att tillsammans med Kungliga Djurgårdens Intressenter få visa potentialen i cykellogistik som inte bara ger bättre stadsmiljö, utan dessutom är ett kostnadseffektivt transportsätt, säger Jeppe Larsen, medgrundare på Move by Bike.