Best of 2012 – Återblick

Jag summerar det bästa med 2012, ett år fyllt med positiva händelser där mycket har kretsat kring korthållaren Thumb.

Årets Promotionprodukt
I slutet av året 2011 meddelades att korthållaren Thumb var nominerad i kategorin Årets Promotionprodukt. I samband med PRomotionmässan i Jönköping den 20 januari delades priset ut under en priscermoni och Runius Design kammade hem förstaplatsen. Vi hade jobbat hård med att lansera Thumb och hade vid årsskiftet knipit en stor order till en av sveriges största banker. Den här kvällen blev oförglömlig för oss!

Våren i Paris
Vi njöt av våren i Paris när vi träffade vår distributör för Thumb och Propeller. Vad kan bli bättre än att få en försmak av våren i Paris som dessutom gav upphov till en produktidé som inom kort lanseras. Hittills i år har det blivit New York och Paris får sin numer traditionsenliga besök av oss i vår igen.

Årets Unga Entreprenör
När Founders Allience presenterade de nominerade till Årets Unga Entreprenör för region öst var jag en av fyra nominerade. Efter röstning stod det dock klart att två andra företag fick dela på segern välförtjänt.

Årets plastovation
Jag utvecklade ett koncept och en design för en tejphållare med avseende på tillverkningsbarhet, monteringsbarhet och användarvänlighet. Resultatet blev nominerat till Årets Plastovation, en utmärkelse som går till en designer som använt plast på ett sådant sätt att andra material kunnat ersättas så att en produkt kan tillverkas på ett bättre sätt, billigare och mer miljöriktig.

65.000 st Thumbs
Efter att ha nått marknad på rekordkort tid med korthållaren Thumb kunde vi efter ett års tid notera försäljningssiffran 65.000 sålda Thumbs. Målet med 2013 är att nå gränsen 100.000 st!

• Detaljhandel

• runius design