Avgörande att välja rätt VVS-företag

Avgörande att välja rätt VVS-företag

I ett reportage i tidningen VVS-Forum berättar familjen Stareborn om badrumsrenoveringen, utförd av varuhuset Bauhaus i Järfälla utanför Stockholm, som blev en tvåårig mardröm.
- Om hantverkarna haft rätt kompetens hade det här inte behövt inträffa, säger Thomas Helmerson på Säker Vatten AB.

Badrumsrenoveringen, som utfördes enligt Bauhaus eget renoveringskoncept, följde bland annat inte gällande branschregler trots att Bauhaus uppgett att "allt hantverk utförs av godkända och licensierade yrkesmän".
VVS-installationerna och uppsättning av kakel, klinker och mosaik var inte fackmässigt utförda enligt flera besiktningsföretag.

- Det finns all anledning att vara noggrann när badrumsdrömmarna ska förverkligas. Den ekonomiska smällen kan bli hård om försäkringsbolaget efter en skada kommer fram till att våtrumsarbetet inte har utförts enligt gällande branschregler. Det finns tyvärr lycksökare som tar på sig jobb som de inte klarar av, så för att vara på den säkra sidan är det viktigt att anlita en auktoriserad VVS-montör, säger Thomas Helmerson, vd för Säker Vatten AB.

Reportaget om familjen Stareborns mardrömsrenovering finns att läsa på tidningen VVS-Forums webbplats www.vvsforum.se

För mer information kontakta gärna

Säker Vatten AB, 070-962 75 27
thomas.helmerson@sakervatten.se