Samhall ökar på tjänstesidan i Arvidsjaur - Säkrar jobben till tio personer

Samhall i Arvidsjaur har tagit hem två nya affärer på städsidan på Hotel Laponia och Arvidsjaurhem. De nya affärerna säkrar jobben åt tio personer. Samhall arbetar sedan ett par år tillbaka för att utöka sin andel av arbeten inom tjänstesektorn, ett arbete som nu börjar ge resultat.

Samhall i Arvidsjaur har tagit hem två nya städaffärer på Hotel Laponia och Arvidsjaurhem. De nya affärerna säkrar jobb åt tio personer. Avtalen sträcker sig över ett år med möjlighet till förlängning i två år. Samhall arbetar sedan ett par år tillbaka för att utöka sin andel av arbeten inom tjänstesektorn, ett arbete som nu börjar ge resultat.

– Att företagen i Arvidsjaur använder sig av Samhall är ett kvitto på att vi erbjuder kvalité och är en pålitlig leverantör. En variation av uppdrag är viktigt för Samhall för att kunna erbjuda våra medarbetare bra och utvecklande arbeten inom service och tjänster säger Tommy Thygesen, arbetsområdeschef för Samhall i Norra Västerbotten.

Tommy Thygesen, arbetsområdeschef, 070-666 41 36
Anders Ekberg, tf presschef, 076-101 90 55