Sanofi-aventis stärker sin lobbyverksamhet

Sanofi-aventis rekryterar Torsten Lindström från regeringskansliet. Idag börjar han som Public Affairs Manager och ska bidra till att öka sanofi-aventis dialog och samverkan med politiker och beslutsfattare. - Jag tar med mig 17 års erfarenhet och kunskap från politiskt arbete i kommun, landsting, riksdag och regeringskansli till sanofi-aventis och hoppas bidra med ökad kunskap om hur politiska beslutsprocesser går till, säger Torsten Lindström. För att bättre stå rustad mot de förändringar och utmaningar som svensk hälso-och sjukvård står inför, satsar sanofi-aventis på att anpassa sin organisation för att skapa goda förutsättningar för dialog och samverkan med politiker och beslutsfattare inom hälso-och sjukvården. Detta för att säkerställa att rätt patient får tillgång till rätt läkemedel. - God hälsa är en förutsättning för välfärd och tillväxt i samhället. Jag ser ett behov av att stärka kunskapen om varandra hos olika delar av hälso- och sjukvården. Läkemedel är i dag en integrerad del av hälso - och sjukvården och det är angeläget att Sverige kan erbjuda goda villkor, säger Richard Jeppsson, Public Affairs Director. Torsten Lindström har en lång och gedigen karriär inom politiken bakom sig och kommer närmast från regeringskansliet där han arbetat för kristdemokraterna i regeringens samordningskansli. För mer information: Torsten Lindström, Public Affairs Manager, 08-634 52 24 / 076-769 57 58 Om sanofi-aventis Sanofi-aventis är ett ledande globalt läkemedelsföretag som upptäcker, utvecklar och distribuerar behandlingslösningar som syftar till att förbättra människors liv. Sanofi-aventis är börsnoterat i Paris (EURONEXT: SAN) och i New York (NYSE: SNY). www.sanofi-aventis.se