Skidlegendaren Johan Olsson coachar 100 personer genom En Svensk Klassiker.

Ny säsong av Team Santander – Johan Olsson coachar 100 deltagare

Världens största lag som genomför En Svensk Klassiker tillsammans – gör det igen. Det blir en ny säsong av Team Santander, med ett nytt lag bestående av hundra deltagare. I spetsen står skidlegendaren Johan Olsson tillsammans med Santander Consumer Bank, med målet att inspirera fler att investera i en hälsosam livsstil.

– Förra årets säsong av Team Santander blev en riktig succé med nära hundra personer som fick möjligheten att bli coachade av Johan Olsson. Därför väljer vi att ge hundra nya personer chansen att genomföra En Svensk Klassiker tillsammans med Team Santander, säger Sune Mejding, Marketing Leader Nordics, Santander Consumer Bank.

Året med Team Santander
Under det gångna året har de hundra deltagarna i Team Santander åkt på träningsläger tillsammans, fått individuella träningsprogram – och övervunnit många rädslor på vägen. Deltagarna har fått vänner för livet och fått uppleva oförglömliga ögonblick tillsammans med personer som de kanske aldrig skulle ha träffat utan Team Santander.

Årets team kommer, precis som föregående år, att bestå av hundra personer – alla med olika bakgrunder och träningserfarenheter. Tillsammans ska de genomföra de fyra motionsloppen i En Svensk Klassiker med Johan Olsson och andra proffscoacher till sin hjälp.

– Det ska bli jättekul att få ta sig an en ny grupp människor som alla har ett mål om en mer hälsosam livsstil. Under det gångna året har vi mött personer som sagt att Team Santander har förändrat deras liv på så många sätt. Många i laget trodde aldrig att de skulle klara av loppen, men som genom den här satsningen har hittat både nya vänner och nått sina individuella mål. Säsongen har överträffat all förväntan och jag ser verkligen fram emot att kunna hjälpa årets deltagare att få uppleva samma träningsglädje, säger Johan Olsson.

Arbetar för att inspirera till en hälsosam livsstil
Santander Consumer Bank har varit sponsor till En Svensk Klassiker sedan 2016. Tillsammans jobbar parterna gemensamt för att inspirera människor att investera i en hälsosam livsstil och att vara en drivande kraft till välmående, såväl internt som externt. Santander arbetar aktivt med att positionera sitt engagemang och skapa relevans i samhällsdebatten för hållbara investeringar, för sig själv och samhället i stort – där Team Santander är en viktig del av det långsiktiga arbetet.

– Det här projektet känns så otroligt viktigt i en tid där människor behöver ha något att se fram emot – och samtidigt investera i sin hälsa. Trycket på ansökningarna var enorma förra året och vi tror och hoppas att intresset är lika stort i år. Det fantastiska med Team Santander är att deltagarna både får proffscoachning, nya träningskompisar och långsiktiga mål, där både träning och lopp utgår från deras egna förutsättningar, säger Mejding.

Team Santander startar klassiker-året med Vätternrundan den 17 juni.

Anmälan till Team Santander är öppen till och med den 6 mars. Läs mer här.

Besök gärna Instagramkontot här.

Om En Svensk Klassiker:
      En Svensk Klassiker är en idrottsutmaning utöver det vanliga där du inom en 12 månaders period skall skida Engelbrektsloppet eller Vasaloppet, cykla Vätternrundan, simma Vansbrosimningen och springa Lidingöloppet. En Svensk Klassikers mission är att göra Sverige och svenskarna friskare och grundtanken är att motivera till motion och träning året om.

För ytterligare kommentarer eller mer information kontakta:
      Eskil Pedersen, Nordic Communications Director Santander Consumer Bank
      Eskil.pedersen@santanderconsumer.no

Santander Consumer Bank är en nordisk bank med 1500 kollegor i Sverige, Norge, Danmark och Finland och är stolta över att vara en del av den globala koncernen Banco Santander med 144 miljoner kunder och över 200 000 anställda i 45 länder.

I Sverige har vi en halv miljon kunder och på kontoret i Solna jobbar 400 engagerade medarbetare.