Telekombolaget AB Sappa tillsätter ny VD

Styrelsen i AB Sappa har den 28/2 2022 utsett Anders Steen till ny VD för telekombolaget AB Sappa.

— Sappa har på kort tid gått från att vara en av en handfull nationella TV-operatörer, till att bli en fullskalig telekomoperatör med bredband och TV i fokus. Stora säljframgångar på såväl konsument som fastighetsägarsidan har inneburit att Sappa nu är redo att utmana de gamla etablerade aktörerna på allvar, säger Tomas Franzén, styrelseordförande i AB Sappa.

Tillsammans med starka lokala partners, såväl kommunala som privata, tar nu Sappa flera steg i att bli en ännu mer attraktiv och konkurrenskraftig samarbetspartner.

— Sappa är redan idag första valet hos många lokala aktörer som söker en mer flexibel och lyhörd partner än de stora telekomdrakarna. Med Anders Steen som VD får vi nu en person som har lång telekomerfarenhet i ledande positioner hos både stora nationella operatörer, och hos lokala aktörer. Anders kombinerar det med en mångårig bakgrund inom e-handel gentemot både B2B och B2C. Sammantaget får Sappa nu ett brinnande engagemang i att kombinera den lokala styrkan hos våra partners med en storsatsning på Sappas digitala plattform, säger Tomas Franzén.

Med bredband, TV och omsorgstjänster har Sappa på kort tid utvecklat fler och mer intressanta tjänster än branschen i övrigt gjort på mycket lång tid.

— Vår vision är att vara Sveriges kundvänligaste företag. Ett viktigt led i den strävan är att alltid erbjuda tjänster som kunderna efterfrågar idag, men också arbeta med framtidens tjänster redan nu. Bredband och TV är en självklarhet idag, men med omsorgstjänsterna har Sappa tagit många steg i göra livet tryggare för våra äldre och därtill möjliggjort för många att bo kvar hemma längre. Här kombinerar vi affärsmässighet och samhällsnytta på bästa vis, säger Anders Steen.

• sappa

Vi levererar bredband, TV, digitala omsorgstjänster och telefoni till kunder i hela landet. Vi är ett av Sveriges största telekombolag och har funnits länge i branschen. Bland våra kunder har vi alltifrån nätägare, fiberföreningar, byggherrar och fastighetsägare, till samfälligheter och bostadsrättsföreningar.

Andrea Jonsson

Presskontakt Marknadskommunikatör