Ny form, nytt innehåll, nya SATS Magasin

När SATS Magasin i dagarna landar i brevlådorna hos SATS svenska medlemmar är det en helt ny tidning som de möts av. Såväl formgivning som redaktionellt innehåll har fått ett rejält ansiktslyft för att understryka den utveckling som skett på SATS de senaste åren.

Omslagspojke för premiärnumret av nya SATS Magasin är New York Rangers stjärnmålvakt Henrik Lundqvist, fotograferade och intervjuad på nya SATS Torpavallen i Göteborg. Dessutom delar Stanfordprofessorn och beteendegurun BJ Fogg med sig av vattentäta tips för att etablera nya träningsvanor. Bland höjdpunkterna finns även en ”tidning i tidningen” där SATS främsta PT:s bjuder på sina expertkunskaper kring förbränningsträning, kettlebells, effektiv träning, core och crosstraining.

– SATS varumärke utvecklas kontinuerligt – vilket under de senaste åren synts på alltifrån centerdesign, grafisk design, produktutveckling och digital utveckling. Tidningen är en viktig kugge i vår medlemskommunikation som både skall spegla och bidra till varumärkesutvecklingen och en uppfräschning inför 2013 kändes som ett naturligt steg, säger Eva Lundström, Nordic Marketing Manager på SATS.

Målsättningen har varit att ta fram en modern, ambitiös och flexibel tidning med inspirerande och informativ läsning kring träning. Flera artiklar i tidningen publiceras i längre format på SATS hemsida. Även den norska versionen av SATS Magasin, med löparstjärnan Ingvill Måkestad Bovim på omslaget, omfattas av förändringen.

SATS Magasin distribueras fyra gånger per året hem till SATS medlemmar och på samtliga SATS center, med en sammanlagd upplaga på 153 000. Magasinet ska ge medlemmarna ett inspirerande mervärde, förmedla SATS kunskap på ett tilltalande sätt och locka medlemmarna att prova nya klasser och träningsövningar för att de i förlängningen få mer ut av sitt medlemskap hos SATS. Två gånger per år ges tidningen ut i Norge, med en upplaga på 90 000. SATS Magasin produceras sedan årsskiftet 07/08 av contentbyrån Spoon.

SATS är Nordens ledande träningsföretag med 106 helägda center. SATS har cirka 275 000 medlemmar och finns i ett trettiotal tätorter i Norge, Sverige och Finland. SATS och ägs av danska TryghedsGruppen smba. Företagets vision är att förbättra människors vardag genom att vara drivkraft för bättre hälsa och ökat välbefinnande. SATS omsätter drygt 1,6 miljarder SEK och har cirka 4 500 medarbetare. Läs mer på www.sats.se.