SATS får igång svenskarna – en gång för alla

Många som börjar träna kämpar med att hålla motivationen uppe efter en tid på träningscentret. Detta har träningskedjan SATS tagit fasta på och lanserar SATS You™ som är branschens mest omfattande tränings- och motivationsprogram för nya medlemmar.

- Vi vet att den stora utmaningen inte är att börja träna, men att fortsätta. Därför har vi lanserat SATS You™ som är baserat på över 20 års träningserfarenhet och det senaste inom forskning kring motivation och träning, berättar Farhad Jabbari, VD SATS Sverige.

Det nya introduktionsprogrammet skall bidra till att fler tränar mer och fortsätter träningen på SATS i många år.

SATS You™ är helt unikt
SATS är först i branschen med att utveckla och erbjuda ett tränings- och motivationsprogram på denna nivå. I korta drag är SATS You™ ett åtta veckors tränings- och motivationsprogram för nya medlemmar. Under dessa åtta veckor får medlemmarna tre tillfällen tillsammans med en personlig tränare som skräddarsyr ett träningsprogram baserat på medlemmens utgångspunkt och träningsmål. Programmet ger också tillgång till en nyutvecklad digital lösning som kan användas varje dag under den åtta veckor långa perioden. Den digitala lösningen ger medlemmen möjlighet till att följa sin träningsutveckling, se inspirationsfilmer, få instruktioner och träningstips. I tillägg är det enkelt att boka gruppträningsklasser via medlemmens personliga portal.

- Sammantaget gör detta att vi är stolta över att kunna säga att SATS You™ är unikt och att vi är säkra på att detta kommer att få nya medlemmar ordentligt igång med träningen och att de fortsätter – en gång för alla.

Ett led i en större process
Under de senaste tre åren har SATS satsat stora belopp på nya center och uppgraderingar av existerande center. Företaget har också jobbat hårt med kompetensutveckling och produktutveckling – allt för att medlemmarna ska få en bättre upplevelse. I tillägg till att utveckla de bästa centren har SATS lagt ner stora resurser på digitala tjänster.

Bland annat lanseras i dagarna en helt ny onlineshop för medlemskap. Uppgraderingen innebär större flexibilitet och bredd bland medlemskapen, en kortare och mer intuitiv köpprocess och möjlighet att betala sitt medlemskap direkt via bankkort.

- Vi har SATS-applikationer till samtliga plattformar för smartphones och vi har en webbplats där medlemmarna kan ge kommentarer och betygssätta alla gruppträningsklasser de har deltagit på. SATS You™ är just nu höjdpunkten inom vår digitala närvaro och vi fortsätter att sätta standard inom träningsbranschen.

För mer information, vänligen kontakta:
Farhad Jabbari, VD SATS Sverige
E-post: farhad.jabbari@sats.se