SATS lanserar CrossFit

SATS lanserar CrossFit på SATS Regeringsgatan i Stockholm. Nyheten i träningsutbudet ligger helt i linje med de senaste internationella träningstrenderna, och SATS menar att detta blir ett viktigt tillskott i träningsutbudet i Stockholm. - "CrossFit är en naturlig del i SATS ambition att ständigt bredda träningsutbudet", säger Daniel Almgren, Nordic Product Manager på SATS.

Med start i början av november kommer CrossFit att finnas tillgängligt för medlemmarna i Stockholm. CrossFit Regeringsgatan blir en specialbyggd box (gym) om cirka 300 kvadratmeter som kommer att integreras i det ordinarie träningscentret. - "CrossFit Regeringsgatan blir en första test, faller det väl ut är vi öppna för att öppna fler "boxar" runtom i norden", fortsätter Daniel Almgren.

Vad är CrossFit? Crossfit är ett styrke- och konditionsprogram uppbyggt på ständigt varierande, funktionella rörelser, utförda med hög intensitet. CrossFit räknas idag som en av de snabbast växande träningsformerna i världen. Hos SATS kommer medlemmarna kunna delta i gruppträningsklasser (så kallade WOD:s), träna på egen hand samt nyttja personlig träning med CrossFit-fokus på en avskild yta. CrossFit ingår i medlemsskapet hos SATS.

- "Vi har givetvis noterat att intresset för CrossFit har vuxit lavinartat de senaste åren, men också att de av våra medlemmar som velat köra CrossFit har varit tvungna att ha medlemsskap både hos oss och hos en separat CrossFit-box. Vi vill med vår lansering kunna erbjuda våra medlemmar, och andra intresserade, en mer prisvärd lösning - att de helt enkelt kan få mer hos oss. Givet vår position som nordens ledande träningskedja har vi dessutom möjlighet att i våra lokaler och med våra resurser ta CrossFit till en högre nivå", avslutar Daniel Almgren.

SATS är Nordens ledande träningsföretag med 110 helägda träningscenter. SATS har ca 275 000 medlemmar och finns i ett trettiotal tätorter i Sverige, Norge, Danmark och Finland.SATS Ägs av danska TryghedsGruppen smba. Företagets vision är att förbättra människors vardag genom att vara en drivkraft för bättre hälsa och ökat välbefinnande. SATS omsätter ca 1.6 miljarder SEK och har cirka 4 500 medarbetare. läs mer på www. sats.se.