Världens största ViPR-klass

Träningskedjan SATS samlar lördagen den 21 april 2 100 anställda på SATS Nordic Convention i Göteborg. Det största träningspasset genomförs med 1 000 deltagare, och 700 deltagare kommer att genomföra världens största ViPR-klass. Evenemanget genomförs på Svenska Mässan.

– Det här blir ett unikt event där vi samlar 2 100 kompetenta medarbetare för att inspirera varandra så att vi kan bidra till att ännu fler börjar träna mer, säger VD för SATS Sverige, Farhad Jabbari.

Nordens största
Nordens störste träningskedja har ungefär 5 000 anställda och 280 000 medlemmar fördelat på Sverige, Norge, Finland och Danmark. Nu samlas cirka 2 100 medarbetare för första gången på en och samma gång. Träning med några av branschens främsta experter, inspirerande föreläsningar och andra gemensamma aktiviteter med påföljande bankett, är några av aktiviteterna som står på programmet när de anställda i Nordens starkaste träningsföretag samlas.

Förväntat världsrekord
Här möts instruktörer, personlige tränare, receptionister och administrativ personal för att utveckla en gemensam plattform, lära känna varandra, lära och träna. På den största gruppträningsklassen kommer 1 000 personer att genomföra en Zumba-klass tillsammans. Dessutom arrangeras även världens största gruppträningsklass i ViPR  (läs:/vaiper/).

– ViPR har blivit en mycket populär klass sedan vi introducerade den i januari. Nu är vi redo att introducera nya rörelser till våra instruktörer, och förväntningarna är att ViPR kommer fortsätta vara en succé en lång tid framöver, berättar Fredrik Sjöberg, som är ansvarig för gruppträning hos SATS.

Under lördagen arrangeras 14 gruppträningsklasser och 9 föreläsningar. De anställda har själva haft möjligheten att boka sig på upp till fyra gruppträningsklasser och tre föreläsningar.