Marcus & Martinus på svenska galapremiären av filmen "Tillsammans mot drömmen".

Marcus & Martinus på galapremiär i Stockholm

På söndagen hade Scanbox Entertainment, SF Bio och Petré Event nöjet att bjuda in till galapremiär av dokumentären om de norska poptvillingarna Marcus & Martinus - Tillsammans mot drömmen.

Det stod länge oklart om Marcus och Martinus skulle hinna komma till Stockholm, då de deltog vid den norska galan på lördagen. Men eftersom Marcus och Martinus själva så gärna ville träffa sina svenska fans, gjorde de allt de kunde för att få till det. Vi är väldigt glada för att de lyckades till slut!

Det var till ett slutsålt Rigoletto som killarna till slut anlände och möttes på plats av fans och den svenska pressen. Det var ett kärt återseende av de omåttligt populära killarna som varit i Sverige så pass många gånger det senaste året att de säger att de känner sig som hemma här.

Det føles veldig fint å få komme hit til Stockholm og Sverige. Det føles nesten som hjemme. Det er kjempefint å møte fansen vår her, de er grunnen til at vi er her vi er idag, og de er fantastiske. Vi elsker fansen vår! hälsar Marcus och Martinus.

För den som inte kunde vara med på galapremiären i Stockholm finns fortfarande möjligheten att se filmen före den officiella biopremiären. Torsdagen den 19:e januari bjuder vi in till förhandsvisning över hela landet där man även kommer att få se en exklusiv film från galapremiären i Stockholm med röda mattan-bilder och en intervju med killarna. Biljetter finns att köpa på www.sf.se

Filmen Marcus & Martinus - Tillsammans mot drömmen får officiell svensk biopremiär den 20 januari. I galleriet nedan kan du se och ladda ner bilder från galapremiären på Rigoletto söndagen den 15 januari.