Hammerfall till Ski & Rock 2023

Hammerfall på Ski & Rock 2023

Ski & Rock 2023 proudly presents Hammefall on stage Saturday 22 of April.

Efter att ha intagit åtskilliga internationella scener under flera decennier står det klart att ett av Sveriges genom tiderna största och kändaste heavy metal-band HammerFall är tillbaka för att turnera landet. Denna gång med sitt tolfte och senaste album “Hammer of Dawn” som hyllats av både fans och musikkritiker. Det svenska bandet har under sin karriär delat scenen med bland annat Iron Maiden, Rammstein och Dio. Biljetter släpps idag 2022-11-08 kl 10:30.

– Efter sommar, höst och vinter på vägarna i världen är det dags att vända blickarna hemåt. Vi är sjukt laddade för den här Swedish Brotherhood 2023-svängen. Det var alldeles för länge sedan vi turnerade i vårt hemland.

HammerFall har släppt tolv studioalbum och är nu aktuella med det senaste albumet Hammer of Dawn som släpptes tidigare i år och tagits emot väl av sina Templars of Steel. Under 2022 har HammerFall tillsammans med Helloween turnerat världen runt under namnet “United Forces” som nu sätts på paus för en Sverige runt turné!

Det göteborgsfostrade Heavy metal-bandet grundades år 1993 och består idag av medlemmarna Joacim Cans, Oscar Dronjak, Fredrik Larsson, Pontus Norgren och David Wallin. HammerFalls debutalbum “Glory to the Brave” som släpptes för 25 år sen tog Metal-genren med storm och bandet blev snabbt populära. “Glory to the Brave” blev startskottet på en lång och framgångsrik karriär som ännu inte nått sin slut.

Sedan bandet startades har HammerFall haft konstanta nationella såväl som internationella framgångar med bland annat flertalet grammisnomineringar, över 300 miljoner streams på Spotify och över 3.000.000 fysiska plattor. 2002 släppte HammerFall sin mest kända låt “Hearts On Fire”, som blev svenska damcurlinglandslagets signaturlåt på vägen mot OS-guld fyra år senare. Samma år framträdde bandet under öppningsceremonin för friidrotts-EM i sin hemstad.

Thommy Backner, VD Sälens Högfjällshotell säger så här om 2023 upplaga av Ski & Rock.
Under våra tragiska år av pandemi smidde vi planer på en Ski & Rock 2.0. Vi provade med en uppgradering ( till Ski & Rock 1.5) förra året med stor succé bland både publik och oss arrangörer men nu tar vi det ytterligare ett steg.

Vi uppgraderad arenan, stor bredd på artisterna - Rock & Roll, Hiphop och show av högsta klass, nya uppgraderade dagsaktiviteter och som vanlighar vi bokat vackert väder!

Regioner

Once you’ve been our guest at Scandinavian Resorts, you’ll want to come back. We have made it our mission to operate classic Swedish hotels providing world-class hospitality in attractive destinations. We aim to spoil our guests and make them feel truly at home through our first class service and unique culinary experiences.

Jessica Larzon

Presskontakt Marketing & Communication Manager Marketing & Communication +46 280 87045 Scandinavian Resorts

FROM COAST TO MOUNTAIN World-class hospitality in attractive destinations

The dining experience is one of our real passions and a core focus. We are inspired by the best culinary experiences around the world and are keen to share them with you. Visit any of our cherished hotels and restaurants within the Scandinavian Resorts group and you’ll enjoy a diverse range of gastronomic delights – we have 19 different restaurant concepts! Welcome to our world.

Scandinavian Resorts AB
Clüwers väg 35