Inkubatorbolaget Qnister rekryterar toppchef

I september lanserades den banbrytande molntjänsten Qnister-GDPR, som hjälper företag att hantera den nya lagstiftningen kring personuppgifter. Efter en offensiv start förstärker nu bolaget med Camilla Danielsson som kliver i in VD-rollen och tar med sig erfarenhet från flera topptjänster inom Jönköpings näringsliv.

Camilla tillträdde sin tjänst i början av november och kommer närmast från tjänsten som vice VD på det internationella utbildningsföretaget Educatius Group, och har tidigare haft högt uppsatta tjänster inom Elmia, Polismyndigheten i Jönköpings län och JB Education.

- Att axla rollen som VD och bli delägare i Qnister var en möjlighet jag helt enkelt inte kunde tacka nej till. Bolaget drivs av tempo och utveckling och den spännande resan med att digitalisera juristbranschen har bara börjat. Verktyget har tagits emot positivt på marknaden och utöver lanseringen av Qnister 2.0 satsar vi offensivt på att rekrytera säljare. Vi är glada att ha rekryterat Vetton Gramozi, jurist och Jönköpingsprofil som var en av initiativtagarna till Zlatanera cup, säger Camilla Danielsson.

Qnister-GDPR underlättar för företag att följa den nya lagstiftningen som börjar tillämpas den 25 maj 2018. Lagen innebär högre krav på alla organisationer, myndigheter och bolag som hanterar personuppgifter, vilket i praktiken alla gör. Med hjälp av Qnister upprättas ett register som lever upp till lagens krav, samtidigt som tjänsten även skapar specialanpassade avtalstexter, policies och checklistor baserat på verksamhetens behov. Allt sparas i en molntjänst och gör att dataskyddsarbetet är samlat på ett ställe. I oktober lanserades Qnister 2.0 som innebär en engelsk version av tjänsten samt en modul för större företag och koncerner.

- Vi är glada att kunna förstärka vårt team med Camilla som tar med sig värdefull erfarenhet inom försäljning, marknad och kommunikation. Vi har på kort tid gått från 2 till 13 anställda och ser fram emot att med Camilla vid rodret fortsätta utveckla bolaget och vår tjänst för att växa ytterligare, säger Anna-Lena Isaksson som tillsammans med Emelie Terlinder grundat Qnister.

För ytterligare information, kontakta:

Camilla Danielsson, VD Qnister AB
camilla@qnister.com