30-talet nya medarbetare i GSP-företag

Företagen i Gothia Science Park fortsätter att växa. Under december och januari har det tillkommit dryga 30-talet personer i elva olika företag.
- Det är oerhört positivt. Med hjälp av den senaste expansionen i parken har vi nu även bra möjligheter för företagen att växa, säger Kenneth Alfelt, ansvarig Services i GSP.

Teknikföretag i tillväxt, det är en av hörnstenarna för utveckling av Gothia Science Park. Det kräver självklart lokaler och miljöer som möjliggör nyanställningar. Den 1 november 2013 togs drygt 6000 nya kvadratmetrar i fyra hus i anspråk i parken.
- Det innebär en rad olika omflyttningar av parkföretag, men framförallt nya goda möjligheter för företagen att fortsätta växa genom nyrekryteringar, förklarar Kenneth Alfelt.
Under december och januari har ett drygt tio-tal företag välkomnat totalt ett 30-tal nya medarbetare.
- Det är självklart positivt för dessa företag, men även för parken som helhet. Kritisk massa av såväl företag som medarbetare skapar fördelar för såväl det enskilda företaget som de anställda. Det innebär bland annat att GSP kan öka utbudet av allt från utbildningar till aktiviteter som finansieringsfrukostar.
De företag som rapporterat in nyrekryteringar under de senaste två månaderna är; Saab/Combitech, Paradox South, Stunlock Studios, Västgöta-Data, Guard, iP1, ÅF, Nimstad Consulting, ius information, InExchange Factorum och Grebban.
Bra jobbat. Kör hårt.

Mer information
Om du vill ha mer information är du välkommen att ta kontakt med Kenneth Alfelt, e-post, mobil 0708-49 30 50.